Автор Тема: Кралският Тигър  (Прочетена 42204 пъти)

Неактивен Erich von Manstein

  • Редовен
  • *
  • Публикации: 27
  • Респект: 0
    • http://www.thirdreich.boinaslava.net
Кралският Тигър
« -: Януари 01, 1970, 02:00:00 »


Кралският Тигър е едно от най-страшните оръжия през Втората Световна война

Германският танк Кралски тигър е въведен в началото на 1944 г. и е най-мощният танк по време на Втората Световна война. С неговото мощно оръдие 88 мм и почти непробиваема предна броня, той е едно от най-страшните оръжия във Втората Световна война. До нейния край, съюзниците не успяват да въведат каквото и да е ефективно средство против тази заплаха.


Кралски Тигър № 502 тип HENSCHEL." Слава на Kоробов" е написано на оръдието.


Кралски Тигри тип "PORSCHE" по време на стрелба.

История на развитието:

Германското развитие на тежки танкове започва още през 1937 г. с германското министерство на въоръженията, което издава спецификация за нов тежък танк, който трябва да бъде създаден от "DAIMLER - BENZ", "MAN", "HENSCHEL" и "PORSCHE". Но проектът е изоставен тъй като  Panzer III и IV се доказват като много ефективни танкове и служат добре в сражение. До пролетта на 1941 проектът не е продължаван докато Хитлер не е впечатлен от тежките съюзнически танкове като френския Char B1 и британския MATILDA 1 по време на кампанията на запад.

На среща с Хитлер на 26 май 1941, започва планирането за развитието на новия тежък танк. По време на тази среща, Хитлер нарежда създаването на тежки panzer-и, които трябва да имат увеличена ефективност за да пробиват неприятелски танкове; да притежават по-тежка броня отколкото е предварително уговорена и да достигат максимална скорост от поне 40 км / ч. Тези ключови решения водят към развитието на нов тежък танк - Тигър І и в крайна сметка Кралския Тигър (тигър ІІ). Всъщност няма никакви ясно дефинирани задачи или планове на действие които да са  представени за наследника на Тигър І до януари 1943 г. когато е дадено нареждането за нов дизайн, който трябва да заменя съществуващия Тигър І.

Въпреки че предназначението загатва, че Тигър II е наследник на Тигър І той е всъщност напълно различен танк. Първото съображение на дизайн за новият танк е селекцията на по-ефективно главно оръдие. Тигър І носи 88 мм противотанково оръдие, но главното оръдие на Тигър II е много по-мощно отколкото това на предшественика му. За развитието на шасито са сключени договори с две фирми се, а именно HENSCHEL и синове KASSEL и PORSCHE на Щутгарт. Двете фирми HENSCHEL и PORSCHE са отговорни само за шасито и автомобилния дизайн. Дизайнът на купола е възложен на друга фирма - "Kруп" от Есен.



Главната спецификация на оръдието на КТ трябвало да бъде вариация на зенитното 88 мм оръдие. Въпреки че 88 мм е първоначално замислено за  зенитна употреба, то се доказало като много ефективен унищожител на танкове. Първоначално, намерението е да се монтира зенитна артилерия 88 мм Flak 41 в купол за шаси на 4501 (P) PORSCHE VK. Куполът е първоначално замислен от "Круп" да държи калибър от 56 88 мм KWK 36 оръдие на Тигър І. След много експериментиране и разискване е решено през ранната 1943, че не е възможно да се монтира зенитната артилерия Flak 41 на 88 мм. Тогава е сключен нов договор с "Круп" за проектирането на нов купол, който може да постави тяхната собствена версия на калибър A 71 като 88 мм KWK 43 оръдие, който да може да работи с шаситата и на двата модела - на "Хеншел" и "Порше".

88 мм оръдие с KWK 36 и KWK 43 които показват номер на модела - от 36 или 43 година. Тигър II с модел 43 има дължина от 71 калибър (71 пъти 88 мм) сравнен с 56 калибър на Тигър І с модел 36. Дължината на самото оръдие е над 20 фута докато снарядите тежат почти 20 кг. Това е много по-мощно оръдие отколкото това на Тигър І.

Германският танк Тигър



Вероятно Тигърът е най-популярния танк от Втората Световна война

Германският танк Тигър е въведен през август 1942 г. и по онова време е най-мощния танк в целия свят. Успехът му е толкова голям, че съюзническите танкове не се осмеляват да го предизвикат в открит бой. Този психологически страх е известен като" Tигърфобия".


Батальон от Тигри транспортиран с влак. Техните вериги се виждат навити отпред


Тигри на тежък танков батальон 505 заема позиции малко преди началото на операция Цитадела

История на развитието

Германия закъснява да се присъедини в състезанието за развитието на тежки танкове. До времето на операция "Барбароса", руснаците притежават най-добрите танкове на своето време и водят и в качествено, и в количествено отношение. Червената армия е единствената в целия свят, снабдена с тежки танкове (КВ-1) и средни танкове (Т - 34).

Много изследователи отбелязват, че Тигърът е замислен след като германците срещат руския Т - 34 по време на източната кампания. Планирането вече започнало на среща с Хитлер на 26 май 1941, но то не достигнало върха си до 22 юни 1941 когато започва операция Барбароса Интересът на Хитлер относно проекта стига максимума си след като германците срещат средния танк Т - 34, който на практика превъзхожда германските танкови сили до момента. Това кара развитието на новия тежък танк да напредне с трескава скорост. Германия не прахосва нито час в развитието на предната броня и оръдието и скоро развива едни от най-добрите танкове и превозни средства през Втората световна война.

На 26 май 1941 г. по време на среща на германските въоръжени сили, Хитлер поръчва създаването на тежък Панцери, които трябва да имат по-висока ефективност в пробиването на неприятелски танкове; да притежават по-тежка броня отколкото е предварително предвидено; и да достигат максимална скорост от поне 40 км / ч. Друго условие е, че прототипът трябва да бъде изпълнен и представен на Хитлер навреме за неговия рожден ден на 20 април 1942 г. Тези ключови решения водят към развитието на един нов тежък танк - Тигър І. Този проект е известен като "Tiger program".



Сключен е договор с две фирми - за дизайнът на новия танк, "PORSCHE" от Щутгарт и "HENSCHEL и синове" от KASSEL. Интересно е да се отбележи, че "PORSCHE" е същата фирма, която днес произвежда прочутата спортна кола PORSCHE. И "PORSCHE" и "HENSCHEL" са отговорни само за шасито и дизайна. Куполът и главното оръдие са дадени за разработка на друга фирма - "KRUPP" от Есен.

Първото съображение е, че Тигър І е избирането на по-мощно главно оръдие. Кампанията в Русия показва, че текущото въоръжение на германските танкове са неспособни да победят руските танкове освен от много близка дистанция. Единственото ефективно оръжие, което германската армия притежава по онова време против руските Т - 34 и КВ - 2 е зенитното оръдие 88 мм. 88 мм е многостранно оръжие, способно да изпълнява много роли - от зенитно до противотанково и артилерия. До този момент, 88 мм вече се е доказало като изключително ефективен унищожител на танкове, много точен и способен да извади неприятелските танкове дори на максимално дълги дистанции. Неговото славно начало може да се отбележи в AFRIKA KORPS където е под командването на Ромел. Всъщност, по онова време, 88 мм е единственото оръжие, което германската армия притежава, което може да се справи ефективно с руските танкове.

88 мм е тежко оръжие, трябвайки да бъда издърпан и разгърнат за да бъда приготвен за действие. Тигър І е първия танк с 88 мм напълно traversable купол. KRUPP замисля купола да поставя противотанковият 36 l / 56 88 мм оръдие KWK. Обозначението KWK 36 и L/ 56  показва номера на модела и  годината 1936; оръдието е 56 калибър. В зависимост от вида на използвани амуниции,  88 мм на Тигър І има начална скорост от 930 m в секунда и може да проникне в до 110 мм от дистанция 2000 метра. За сравнение, бронята на Т - 34 на най-дебелото място е 90 мм и това е само при късните модели които притежават подобрения на бронята. Откакто времетраенето на полета необходимо за пронизване на броня при разстояние от 2000 m е около 2. 1 секунди, точността на огъня срещу подвижни цели е по-важна от тази с по-стари противотанкови оръдия. Това го прави идеално подходящ за открит терен където той може да влезе в сражение с неприятелски танкове на далечно разстояние далеч преди оръжията на противника да влязат в обхват.


88 мм FLIEGERABWEHRKANONEN (зенитна артилерия) се оказва много смъртоносно за съюзническите самолети и танкове.


Вътрешен изглед на 88 мм KWK36 L / 56 в Тигър І H1 (E).

За шасито, "HENSCHEL" и "PORSCHE" произвеждат техни собствени дизайни. "PORSCHE" е по-напреднал отколкото "HENSCHEL" тъй като те независимо започват проект за нов тежък танк през есента на 1940, дори преди да бъде дадено официално нареждане за нов тежък танк. "PORSCHE" замисля напълно ново шаси с кодовото име VK 4501 (P). Кодовото име VK е за VOLKETTENFAHRZEUGE или "пълноверижно експериментално превозно средство", 45 значи клас 45 тона и 01 означава "първи модел". Новото шаси VK4501 (P) има 100 мм фронтална броня, 80 мм странична и задна броня, 25 мм върхова броня и 20 мм задна броня. То използва напреднала мощна система за влак използвана в комбинация с петрол и електроенергия. Двигателят има два 10 цилиндъра, 15 литров, с въздушно охлаждане PORSCHE TYP 101 / 1 предоставящ 320 к.с. при 2400 оборот в минута. Тези двигатели не задвижват пряко drive train  на танка. Вместо това то е свързано с електрически генератор, който снабдява с електричество два електродвигателя. Тогава тези електродвигатели задвижват устройството за управление.

Тази концепция за електрически задвижван танк запазва много гориво и докато е технологично напреднала е твърде нова и неизпитана и много склонна на повреди. Освен това електрическата система използва мед, жизненоважен ресурс, с който Германия не е добре запасена. Максимално натоварен в пълна бойна готовност от 59 тона, той може да да развие максимална скорост от 35 км / ч. Посоченият Тигър (P) или Тигър P 1, тигърът на  "PORSCHE" има купол, разположен в предната част на корпуса.

През септември 1941 е дадено нареждане за 100 купола и корпуси за VK 4501 (P). През април 1942 първия прототип от Тигър (P) е завършен, точно навреме за демонстрация на рождения ден на Хитлер. Всъщност Тигър (P) среща сериозни усложнения и производството е спирано много пъти. През октомври 1942 комисията за Тигъра се събира за да оцени кой от Тигрите - (P) или Тигър (H) ще бъде избран за масова продукция.


Тигърът на PORSCHE (P) има купол, който е поставен в предната част на корпуса.


Тигърът на PORSCHE (P) е превърнат във Фердинанд PANZERJAGER танков разрушител

"HENSCHEL" работи по проекта VK3601 (Н) когато е получено нареждане за нов дизайн на   тежък танк през май 1941. VK 3601 (H) е замислен да носи 75 мм KWK 42 l / 70  tapered bore оръдие преди новото нареждане да е дадено, HENSCHEL не възнамерява да постави оръдие 88 мм. През септември 1941 е решено, че е невъзможно да бъде поставено 88 мм. на шасито на VK3601 (H).  Освен това, Хитлер поръча на "KRUPP" да измислят купол за шасито на VK4501 (P) на PORSCHE с 88 мм KWK L / 56 трябва да бъде пригодено към Тигъра на "HENSCHEL". Тези ограничения не оставиха на "HENSCHEL" никаква друга алтернатива, освен да проектират ново шаси на VK4501 (H) .

Известен като Тигър (H), "HENSCHEL", използва вече налични компоненти от предишните проекти за тежък танк. VK 4501 (H) е създаден като е преправен корпусът на шасито VK3601. Шасито има 100 мм. фронтална броня, странична надстройка 80 мм, корпус за 60 мм страничен корпус, 80 мм задна броня и 25 мм върхова и най-задна броня. Първоначално куполът е замислен от "KRUPP" за Тигър (P), но е променен и използван от Тигър (H). За двигател е използван 12 цилиндров MAYBACH HL 210 P 45, предоставяйки 650 конски сили при 3000 оборота в минута. Трансмисията е 8 скоростна, която MAYBACH OLVAR 40 12 16 замисля за да осигури максимална скорост от 45 км / ч. Обичайно за всички германски танкове по онова време, той е въоръжен с картечница монтирана на предната дясна част на корпуса. С максимално тегло в пълна бойна готовност от 57 тона, Тигър (H) може да носи до 92 снаряда от главни амуниции за оръдието и до 5700 куршума за  MG34  7. 92 мм.



Първия прототип на Тигър (H) е завършен през април 1942, точно навреме за демонстрация при рожденият ден на Хитлер. Първия Тигър (H) - известен като VERSUCHSSERIE Тигър NR. V1  е конструиран с нов  отличителен белег - VORPANZER - фронтален щит, който може бъде понижен за да защитава веригите и drive sprocket (не мога да се сетя как да го преведа - има си специална дума но не се сещам). Тази отличителна черта е премахната и затова я притежава само първия Тигър (H).

До юли 1942 и Тигър (P) и Тигър (H) са тествани на стрелбищата при BERKA, Германия. Тигърът (H) се доказва като по-добър и е одобрен за масово производство. Производството за Тигър (P) е прекратено. От първоначално поръчаните 100 Тигъра (P), само 10 са сглобени през октомври 1942 (шасито NR 150001 до 150010). Останалите 90 купола са конвертирани за монтиране на Тигър (H). 90 корпуси са сонвертирани за (разрушителя на танкове) Фердинанд Panzer-Jager, назован на неговия дизайнер д-р Фердинанд Порше. Този PANZER - JAGER е  преименуван по-късно на Elefant. От 10 сглобени Тигър (P), три са превърнати в BERGEFAHRZEUGE (превозни средства за поправяне), други три са превърнати в RAUMPANZER Тигри (превозно средство за разчистване на отломки) и последните четири са задържани за по-задълбоченобъдещо тестване (NR 150004, 150005, 150013 и 150014). Само един (NR 150013) участва в бойни действия действие като команден танк на източния фронт.

Производствени серии

Официално определен като PANZERKAMPFWAGEN VI SD. KFZ 181, Тигър AUSF. E, танкът Тигър е първия танк който използва животински имена от германската армия (като Пантера, Тигър, Слон) като инструмент за пропаганда за да привлича внимание. Производството започва през юли 1942 и първите Тигри са предоставени през август 1942. Има само една официална производствена версия за Тигър І, въпреки че са направени няколко промени предложени от екипажите придобили боен опит. Тези промени започват да бъдат известни като ранно, междинно и късно.

Ранния модел произведени Тигри имат по висок купол на командира, който използува bullet proof glass as its vision ports. Други видими характеристики са отварящия се командирски люк на "покривя", димния отвод от страните на куполата, гумените оградени колела, двойни фарове и въздухочистители FEIFEL. Моделите средно производство са с преместен команден купол, който сега е по-къс и използва седем перископа вместо визьорни процепи. Люкът на командира сега се завърта настрани, връзка на пръстен от MG34 е прибавена към горната част на купола за зенитна защита, travel lock на оръдието при задната част е добавена и двойствените фарове са заменени с единствен централно монтиран фар. Гумените оградени колела са задържани но първите външни колела са често премахвани поради мътния и снежния терен на Източния Фронт. ZIMMERIT е въведен от август 1943 занапред. Димоотводите pistol ports  на страните на купола и FEIFEL очистителите на въздух са премахнати. Около 470 бройки от средната серия са произведени между юли 1943 и януари 1944. Късния модел Тигри за производство се разпознават лесно защото оградените с гума колела  са заменени със стоманени.  the gun travel lock е премахнат и визьорът за оръдието е променен от бинокулярен TZF 9 милиард към монокулярен TZF 9 - C.


Тигър І във Вимутиер Франция.

Този танк No 213 показан извън музея La Gleize е един от шестте, изоставени от KAMPFGRUPPE PEIPER по време на Арденската офанзива. Той е част от 501 батальон, командван от DOLLINGER и е изоставен пред градчето. Повечето от тези, които са изоставени по време на Арденската офанзива или остават без гориво или са развалени но не и разрушени вследствие на битка. В La Gleize един от пленените танкове е използван за мишена на американските войници след като селото е превзето.

Въпреки общия отличен дизайн, Тигър І страда от механични и логистични проблеми като всеки танк от неговия размер и тип. Той е склонен към счупвания и повреди в механиката и има нужда от постоянни поправки и поддръжка за да бъде държан в изправност. Тигърът не може да бъде използван за дълги разстояния поради претоварените DRIVETRAINS. Изискванията на гориво са огромни, ресурс, от който Германия изпитва недостиг. Масивният размер на танка не може да пасне в стандартните размери на железниците.

За да бъде преодоляно това са нужни два комплекта релси. Едни по-тесни релси за транспортиране на по-малки превозни средства от 66 см и едни 80 см - по-широки за танкове или други бойни машини. Но ако е поддържан правилно то това е танк който превъзхожда всичко друго. Той не е бавен и неманеврен както отбелязват някои.  Скоростта на път на Тигър 1 е 38 км / ч, едва 2 км / ч по-бавно от от panzer III и IV. Скоростта за друг път е равна на panzer IV - 20 км / ч изпреварват с малко panzer III, който се движи с 18 километрова / ч.

Бойна служба и представяне в сраженията

Първият Тигър участвал в сражение срещу Червената Армия е на 29 август 1942, на югоизток от Ленинград с 1 - ва рота от SPZABT 502. Четири Тигъра са разгърнати в единствена част на мочурлив терен, напълно неподходящ за танк с тяхната тежест. Три от Тигрите се развалиха дължащи се на механични повреди и  по-късно и четирите Тигъра трябваше да бъдат възстановени и поправени.

Те влизат в бой отново на 22 септември 1942 около същия блатист терен. Този път, всеки един от четирите Тигъра е ударен от руските противотанковите оръдия или остават заседнали в калта. Три са възстановени по-късно а четвъртия е унищожен от своя екипаж за да не попадне в плен.

Въпреки първоначалния провал на Тигър І той скоро доказва своите бойни качества когато те са приложени правилно и успяват да надделеят на неговите слабости. Тактиките на Тигър І доказват, че най-подходящия терен а него е твърдия терен където той може да използва неговата по-добрата си оптика и скорострелно оръдие за да унищожи неприятелските танкове доаже преди техните оръжия да влязат в обхват. Първата американска среща с Тигър І е в Tунис (северна Африка) в края на 1943. Неговата ефективност е най-добре обяснена от един полковник от американска армия, който доложи:

"Аз инспектирах полесражението при прохода FAIS в Tунис, където бях със силите които го превзеха. Инспекцията на нашите разрушени танкове показа, че 88 мм оръдие прониква в купола отпред и излиза отзад. Няколко намерени дупки показаха, че всички удари са направили пробиви."


Tiger E докато е презареждан от германска снабдителна машина на Източния Фронт.


Дупка направена от 75mm оръдие на Sherman.

Тигърът служи на всички фронтове на западните, източни, и африкански театри на бойните действия където той се доказва като изключителен танк. Главната му сила лежи в неговата защитна броня и мощно оръдие 88 мм. До въвеждането на по-мощни съюзнически противотанкови оръдия, съществуващото американско 75 мм прехвърлено на Шърманите и 76 мм на T-34 не може да проникне в бронята на Тигър І при разстояние над 800 метра. Бронята също  много различна от това, употребявано на другите германски танкове.

Тигърът  използва еднородна стоманена броня, която има най-високото ниво на твърдост на каквато и да е броня по време на Втората Световна война. Това позволява на Тигъра да влезе в сражение с неприятелски танкове дори на по-близки обхвати без да бъде твърде много повреден. Другата сила на Тигъра е мощното 88 мм KWK 36 l / 56оръдие от. Освен че притежава изключителни способности за пробиване на брони, то също е много точно оръдие, което допуска екипажът да влезе в сръжение и да разруши неприятелски танкове до 2000 метри и повече. Под нормалните условия за бой Тигърът може да влезе в сражение с неприятелски танкове в разстояния наз 1000 метра и повече дори все още вражеските танкове да са навлезли в своите ефективни разстояния.

Комбинацията от превъзхождащо оръжие и броня позволява на Тигъра да доминира на бойното поле където може да унищожи всеки танк от своето време. Успехът му бил толкова дълбок, че никой съюзнически танк не се осмелямал да го предизвика в открита битка. Психологическият страх скоро станал известен като "Тигърфобия". За да предотврати бъдещи вреди върху морала на съюзниците Генерал Монтгомъри забранил всички доклади в които се споменава "Тигърът". Дори с въздушното превъзходство на съюзниците и унищожителите на танкове като Firefly, общото изводи са че се налага 5 Шърмана да унищожават един Тигър и дори тогава само един Шърман би се завърнал.

Може би най-известната битка в която участва Тигър е при Вилер-Бокаж и в която взел участието най-големият танков ас за ВСВ - SS-Hauptsturmfuehrer Mихаел Витман. Цяла колона от 25 танка, 14 снабдителни камиона и 14 bren-gun carriers е унищожена в едно сражение. Награден с изключителния Рицарски Кръст с Дъбови Листа и Мечове и с това си отличие се превръща в най-наградения германски танкист - унищожил 138 съюзнически танка и 132 ПТ оръдия. Смъртта на Mихаел Витман е малко мистериозна. Някои казват че танкът му е унищожен в засада и разбит на парчета от танкове други че е е взривен от самолет. Друг известен ВСВ танков ас е 1ви лейтенант Ото Кариус с над 150 танка по време на своята кариера. Той има книга чието заглавие е "Tigers in the mud" (Тигри в калта) в която става въпрос за неговия боен опит като танков командир.


Михаел Витман
(1914-1944)



Taнк #223 унищожен по време на Курската офанзива и оставен на пътя.


Tiger S33, Курск. Дупкта отляво на оръдието е от ПТ оръжие.

Спецификации:

Panzerkampfwagen VI Ausf. E (Sdkfz 181)
 
Други наименования: Tiger танк, Tiger I
 
Tип: тежък танк  
 
Производител: Henschel, Krupp
 
Шаси Nos: VK4501 (H)
 
Продукция: 1298 бройки включително прототипите и различни варианти от април 1942 до август 1944
 
Екипаж - 5 (3 в купола)
Тежи: 57 (Combat weight)
50.5 (Transport weight)
Височина в метри: 3
Дължина: 6.32 (excluding gun barrel)
8.45 (including gun barrel)
Ширина: 3.14 (with transport tracks)
3.72 (with combat tracks)
Двигател: V12 Maybach HL 210 P45 (650hp)
V12 Maybach HL 230 P45 (700hp) - късни варианти
Gearbox:  Maybach OLVAR OG 40 12 16 (8 forward and 4 reverse)  
Скорост: 38 (road)
20 (cross country)
Range (km):  125 (road)
80 (cross country)  
Radio:  FuG 5 and FuG2  
Въоръжение: 88mm KwK 36 (56 calibers)
1 hull MG 7.92mm
1 coaxial MG 7.92mm
1 commander's hatch MG 7.92mm
Aмуниции:  88mm - 92 to 120 снаряда зависи от модификациите
7.92mm - 4800 rounds  
Sight:  TZF 9b later changed to TZF 9c  
Armor (mm/angle) Front          Side          Rear           Top/Bottom
Turret               100/8           80/0         80/0          25/81 later 40-45mm
Superstructure     100/0         80/0          N/A           25/90
Hull                    100/24        60/0          80/8         25/90
Armor Type Rolled homogeneous nickel-steel plate electro-welded
interlocking-plate construction.



Southern Normandy, August 1944, fighting was intense after the American invasion of the Normandy coast. The germans were in constant retreat and were faced with a chronic fuel shortage crisis. A convoy of german tanks, near the town of Vimoutiers were headed to a nearby fuel dump. Many tanks never made it and had to be disabled after exhausting all fuel supplies. This was one of them, belonging to sPzAbt 501, blown up by their own crew to prevent capture. Two charges were placed, one in the turret and one in the engine compartment. It now sits facing west, close to the town of Vimoutiers, France. The outside has been restored and properly painted, but the hatches and all openings are welded shut. The inside is nothing but a mangled steel of rust.

http://www.worldwar2aces.com/tiger-tank/tiger-tank.htm

http://www.worldwar2aces.com/photo.htm

Документи:

"Нашата колона влезе в бой с 3 Панцер 6 "Тигър" на растояния между 200 и 600 ярда. След многобройни изтрели срещу горната част на един от тях които нямаха ефект дори от близко разстояние, чрез съсредоточен продължителен огън по веригите съумяхме да спрем един от Тигрите, които унищожиха 8 от нашите M4 при което бяхме принудени да отстъпим. Дори обездвижения Тигър продължаваше да води огън докато отстъпвахме..." - Командир на американски бронетанков полк в Северна Африка през 1943

"Атакувах Pz VI танк на растояние 400 ярда произвеждайки 8-10 изтрела с бронебойни снаряди по страничната броня и оръдието. Всеки един от тях просто отскачаше и Тигъра избяга унищожавайки и двата ми флангови танка" - Руски командир на танк през 1943

"Панцер 6 или както го наричаха "Тигър" се появи в близост до нашата позиция. Батареята ни откри огън по него с противотанкови снаряди. Нито един от изтрелите нямаше ефект. Бяхме принудени да бягаме докато Тигъра просто прегази оръдието ни.." - Руски командир на противотанкова батарея през 1944

"От гората се появи "Тигър" стреляйки в движение. Същия вече беше унищожил 6 от нашите Т-34 на растояния 200-600 метра. Изтреляхме около 20-30 снаряда които просто отскочиха от дебелата броня. Наложи се да поискаме въздушна подкрепа за да отблъснем танка, който спокойно се отегли обратно между дърветата.." - Член на съветски танков екипаж през 1944

"Командващите измислиха нова тактика. Ако Германците изпратят "Тигър" ние ще изпратим 8 Шърмана да го посрещтнат с очакването да загубим само 7 от тях.." - Британски "оптимизъм" през 1944 в Нормандия

"Водех колона танкове Шърман директно към скрития "Тигър" близо до Бювил. Тигъра унищожи 7 танка от ротата преди да се отегли. Стреляхме непрестанно по предната му броня с противотанкови и комулативни снаряди на разстояния по малки от 100 ярда. Нито един от тях не успя да проникне през тлъстата броня..." - Капитан от Британски танков батальон в Нормандия през 1944

PanzerKampfwagen VI: ЛегендарниятTiger I

http://www.alanhamby.com/tiger.html


Германската индустрия започва работа върху тежък танк през 1937 без да си даде сметка че PzKpfw III и IV могат дабъдат повече от ефикасни в предстоящите битки. Но когато германските танкове в Русия срещат съветските T-34 и KV-1 през 1941 става съвсем ясно че има нужда от нов танк. В крайна сметка резултатът е спецификация за танк 45 тона с 88 мм оръдие тежка броня скорост и маневреност. Фирмата Porsche започва да работи по проекта за новия танк но среща серозни трудности. Henschel започват да работят по свой модел който има много общо с предишните проекти за тежък танк. Двете фирми трябвало да завършат прототипите за рождения ден наХитлер за да може той да ги инспектира. Porsche и Henschel били тествани и въпреки близкото приятелство между д-р Фердинанд Порше и Хитлер танкът на Хеншел спечелил преди всичко благодарение на своята маневреност.

Production was ordered to start in August 1942. It took 300,000 man hours to build one Tiger, almost twice as much time as a Panther required. The average cost of a Tiger was 250,000 Reichsmarks. In comparison, a PzKpfw III cost RM 96,200, a PzKpfw IV RM 103,500, and a PzKpfw V Panther RM 117,000; all these figures are exclusive of weapons and radios. The new tank was officially designated Panzerkampfwagen VI H (88mm) (SdKfz 182) Ausfьrung H1. The design program had been known as the Tigerprogram and in March of '42 the Panzer began being referred to as the Tiger.

продължение.....
url=http://thirdreich.boinaslava.net]Сайт "Третия Райх"[/url]
"Втората световна война"

БГ История

Кралският Тигър
« -: Януари 01, 1970, 02:00:00 »

Неактивен martin73

  • Новодошъл
  • Публикации: 2
  • Респект: 0
Re: Кралският Тигър
« Отговор #1 -: Април 30, 2007, 20:25:49 »
 Бройка произведени Тигри е прекалено малка за да промени хода на Втората Световна Война.Според мен основната грешка на германсия е голямото разнообразие на муниции.

Неактивен КГ

  • Участник
  • ***
  • Публикации: 33
  • Респект: 0
Re: Кралският Тигър
« Отговор #2 -: Януари 24, 2008, 18:24:38 »
Късно се е появила тази иначе наистина твърде добра машина. И в недостатъчно количество.

Имам само забележка към една от снимките. Удареният при Курск танк не е Тигър изобщо, а Т-4. (Популярен у нас като "Майбах"). 

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8
Re:Кралският Тигър
« Отговор #3 -: Ноември 05, 2010, 00:25:20 »
Наскоро прочетох една статие за изпитванията на пленен Кралски Тигър на полигона в Павловск...оказа се,че въобще не е по-добър от стария Тигър..Бронята е по-некачественна,почти без хром,двигателят е вън от всякаква критика-клапаните не са шлайфани,по пътя фодовата част дефектира..
Има и данни от обстрелванията с оръдие,химически анализи и други неща..ако има интерес,мога да дам данните..

Неактивен skitnik99

  • Редовен
  • *
  • Публикации: 5
  • Респект: 1
Re:Кралският Тигър
« Отговор #4 -: Януари 02, 2011, 18:20:12 »
 Сериозна публикация, браво!!!

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8
Re:Кралският Тигър
« Отговор #5 -: Юни 27, 2011, 09:31:41 »
Ето ги данните от полигона, оказа се, че този пленен екземпляр Тигър 2 - Кралски Тигър, при изпитанията, дава по-лоши резултати от Тигър 1 - нормална серия..
http://coh-rus.profiforum.ru/t157-topic
За същото пишат и воювали на Тигър - препоръчвам да се чете Ото Кариус, старият"Тигър" май е бил с по-малко дефекти .. има го преведен на няколко езика. за който не чете немски ...
Скоростните кутии на "Кралския" са били направо трагични  ... и още нещо , колелата на стария Тигър, както и на старите пантери, са били с външни гумени бандажи /виждат се на снимките/ а новите, поради липса на каучук, са с т,нар "вътрешна амортизация" и това води до неблагоприятно натоварване на окачването ...
Четох ги тези неща в сайта "Ахтунг Панцер"  ... не твърдя. че са верни на 100% .. който се интересува и разбира .. да влезне някъде, да попрочете и да сподели дали е така наистина .. ще ми е интересно ...
« Последна редакция: Септември 28, 2015, 22:18:53 от sim4o »

БГ История

Re:Кралският Тигър
« Отговор #5 -: Юни 27, 2011, 09:31:41 »