Автор Тема: Нов единствен по рода си ПАН БЪЛГАРСКИ ФОРУМ  (Прочетена 321324 пъти)

Неактивен vekil

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 927
  • Респект: 29
Re: Нов единствен по рода си ПАН БЪЛГАРСКИ ФОРУМ
« Отговор #15 -: Април 16, 2008, 00:51:55 »
Българските селяни и българските граждани са еднакво АРИИЦИ!

От Балхара до Иран, и От Волга до Кавказ - в всички тези земи е жива българската ирано-арииска кръв!

Не е вярно, градовете в средновековна Европа са основани от евреи, разбойници, чиновници, и наемници(в т.ч. наемен труд) и до сега.Защо построиха Кремиковци до София, за да има работническа класа, наемен труд, гвардията на революцията.

БГ История

Re: Нов единствен по рода си ПАН БЪЛГАРСКИ ФОРУМ
« Отговор #15 -: Април 16, 2008, 00:51:55 »

Неактивен Курт-ковач

  • Редовен
  • *
  • Публикации: 14
  • Респект: 5
Re: Нов единствен по рода си ПАН БЪЛГАРСКИ ФОРУМ
« Отговор #16 -: Декември 10, 2008, 11:35:06 »
"Доказателство за тангризма например е чашата от Наги Сент Миклош. Разчитането на П.Добрев го потвърждава!"


Надпис на прабългарски език с гръцки. В миналото надписа се определяше като тюркски. Но трябвя дя споменем мнението на А.Н.Щербак, който казва за този надпис че: „има много необичайни явления, несъвместими с особеностите на тюркските езици”. В разчитането и превода на въпросния надпис се пробват такива големи имена от световната лингвистика като дешифриралия Орхоно-Енисейските рунически надписи датски проф. В.Томсен, според когото там пише „Жупан Буила завърши купата, (тази) купа за пиене, която жупан Бутаул приспособи да се окачва”, акад. Ст.Младенов – „Боила зоапан гравира борбата, Бутаул зоапан гравира вътрешния кръст”, унгарския акад. Д.Немет – „Купата на Буйла Чабан, той даде да я отлеят [и ето я сега] купата за пиене на Бутаул Чабан, който накара [за нея] да й направят дръжка”, карачаево-балкарския проф. С.Байчоров – „Чашата на Бойла Зопан, изработена е тя от Ботаул и е чаша за пиене на околните на Зопан”, проф. Омелян Притцак и турския проф. Т. Текин – „Чобан Буйла напълни таса, Чобан Бутаул го прикрепи (към гроба), (окачи го). Това е тас за напитки”. Българският тюрколог проф. Иван Добрев предлага своя версия: „Чашата, за която жупан Буила повели, като облицоват, да изпишат, и от която да пие наздраве жупан Бутаул”. /ИД-ЗСБХ,стр.273-414/
П.Добрев предлага своя транскрипция: „Бойла Жупан теси дигетоги Бойтаил жупан тагроги итзиги таиси”. Неговата интерпретация е: „Бойла Жупан чашата ти дарява, Бойтаул жопан, в знак на свят обет”. Смята че „итсиги” отразява иранското изи, ишиг – свещен, а „тайси” означава знак, от чеченското тайхе – знак. Но чеченската дума е аланизъм, в дигорски tаcхæ, tъаsхæ – знак, следа, разузнаване, от което произлиза и старобългарското тишма – съгледвач. /ПД-КК,стр.26-27/ По-късно променя първоначалното си мнение, смята че „таиси” отразява източноиранското и осетинско taisi, чеченското таихи – да бъде (б.а. taisi е тохаризъм, също в осетински ta –да, съюз за потвърждение, аналогично на бълг. та – така),   „итсиги” – талишкото иджи – той самия, а „тагроги” – пущунското такорги – за здраве, за веселба. Така смисълът се променя на: „Боила Жупан подари чашата на Вутаул Жупан, за негово здраве”. /ПД-ДБЕ,стр.76-86/ Предлагам моята версия на превода: „Бойла Жупан”, е титла – бойл-жупан или име на жупана Бойл, Войл, „теси” – аналогично в тох./б/ tāsi, tasanma, авестийски tašta, пехлеви tašta, съвр.персийски  taš, таджикски tоs, осетински tas – съд, тас, чаша, памирски (йидга) tоś – метален, меден поднос, мунджански tоśо – блюдо, тиган, тенжера /ВА-С-3,стр.234/, „дигетоиги” – най-сходно е осет. dættagi – давам, посвещавам, също в белуджи dəyəg, шугнански dak, кашмирски dokhu, персийски dihānīdan – давам, наличието на „к” и „г” в другите ирански аналози е съхранено в прабългарската дума, „Войтаул или Бойтаул - жупан” – лично име, форма на съвр.българо-осетинско име Ботьо, „тагроги” – в тох./б/ takars.ke, takars.kem – предан, верен, неопетнен, takars.kññwetstse – справедлив, талишки tagars, персийски tāgārt, гилянски têngêr, хинди-уруду tawaqqur - така също, означава приветствие, ирландски tagair – клетва, бълг. диалектно такугере – така да бъде, „итсиги” –– в иронски ittzыg, дигорски ittæg – много, даже, много важно, изключително „тайси” – да бъде, тох./б/ taiso, taise, tesа – по такъв начин, така, taka, tkā – така, разбира се, в осетински ta – да, нима, аналогично на бълг. та, от авестийското iθa (itha), староперсийското utā, хоремзийското udā – така, да, също tækkæ – точно. В.Абаев го свързва с тюркското taq – така, точно, но всъщност виждаме тохаризъм в тюркски. /ВА-С-3,стр.217,254/ Така надписът придобива съвсем смислен вид: „Бойл/Войл-жупан, дари, (посвети) този съд, респ.тази чаша, на Ботаул/Вотаул-жупан, във важна (разбирай, изключителна по важност, свята) клетва (или като знак на вярност, преданност), да бъде”. Както казва и П.Добрев, става дума за обряд на побратимяване между двама аристократи, или ритуал свързан с покръстване, за което говорят изцяло другите надписи. Те са върху две от чашите. Гравирани са в кръг около кръст и изобилстват от лигатури. Един от първите им изследователи Keil (1888 г.) доказва че се отнасят за християнско кръщение. През 1922 г. Ст.Младенов публикува неговия превод: „Христе чрез водата (кръщението) успокой твоето чедо (раб) като го освободиш (от греха). /ИД-ЗСБХ,стр.291/ Наличието на този надпис показва че изработката на съдовете е станала най-вероятно в края на 9 в., когата българите вече са покръстени.


Неактивен vekil

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 927
  • Респект: 29
Re: Нов единствен по рода си ПАН БЪЛГАРСКИ ФОРУМ
« Отговор #17 -: Декември 18, 2008, 19:27:16 »
Някъде бях срещнал Танг алан, като каменна поляна ,тоест аланите са зелена ливада а Тангра значи камък или каменна планина или каменен бог. Или ние сме ливадите, пък аланите са каменните планинци ;Dпоровете се в гугъло, аз нямам време, сега съм на тема вулха и булха.По едната линия стигнах до езика пали и немски легенди, по другата до неврохирургия и таламусни опити с някаква кистозна баба от Скопие в Питсбъргски лаборатории,(сигурно е нещо различно от Хипоталамуса)(връзва се със македонизма), и стигнах до Шурко, Лок, Павлов и бихейвиоризма.Добре ще е някой знаещ английски да ги пробва в Гугъло на латиница(Горните две думи.)Да не се окаже че БЮРМ е един голям бихейвиористичен експеримент ;D ??? ::)

Неактивен Курт-ковач

  • Редовен
  • *
  • Публикации: 14
  • Респект: 5
Re: Нов единствен по рода си ПАН БЪЛГАРСКИ ФОРУМ
« Отговор #18 -: Декември 19, 2008, 10:51:54 »
"Някъде бях срещнал Танг алан, като каменна поляна ,тоест аланите са зелена ливада ..."
Чел си го във фантастическите писания на Фархат Нурутдинов - "Джагфар тарихи".

Неактивен ninja

  • Знаещ
  • *****
  • Публикации: 103
  • Респект: 4
Re: Нов единствен по рода си ПАН БЪЛГАРСКИ ФОРУМ
« Отговор #19 -: Януари 21, 2009, 19:38:18 »
Тюрската граматика напрактика може да изкара всеки език ,че е тюрски с тея наставки и леки корекции от страна на разчитащия ги (умишлено естествено)

А и как няма ако надробим всяка дума на срички и после нагласяме,като изкуствено пропускаме(затриваме ) някоя буквичка 2-3   ;D

Същия жалък номер ,се опита да направи един македонист.
 От Архотнт да изкара Орхон ;D




БГ История

Re: Нов единствен по рода си ПАН БЪЛГАРСКИ ФОРУМ
« Отговор #19 -: Януари 21, 2009, 19:38:18 »