Анкета

Колко години е плавал Булгарският флот из Средиземно море, след преминаването през  Проливите

Девет годин скита се ..
2 (100%)
Седем години...
0 (0%)
Една година  ...
0 (0%)
Не знам  ..
0 (0%)
.. там е и до ден-днешен ...
0 (0%)
Четири години ...
0 (0%)
.. три години без сън, без покой ...
0 (0%)

Общ брой гласове: 2

Гласуването приключено: Юли 22, 2013, 22:42:39

Автор Тема: Булгарският флот, сраженията на Светослав, Халифатът на Фатимидите и на Кордова  (Прочетена 16748 пъти)

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8
Много интересни мнения, се споделиха за походите на Святослав 968-971 отсам Дунава, за събитията в Северна Африка и на Пиринейския полуостров .. и най-важното, за прабългарски военноморски части, взели участие в боевете!

Как мислите- оправдан ли е бил опитът на Булгарския флот, да излезе на оперативен простор в 970 година, форсирайки Проливите .. като после се прибира до река Волга, преминавайки покрай Скандинавия и през Полярният кръг, насред Полярната зима и ледените полета покрай Шпицберген и в Баренцово море,  и дали подобно флотоводско решение не е твърде авантюристично .. Дали адмиралите и офицерите, са си представяли трудностите от придвижването на корабите в пътя им от Северния Ледовит океан - към Волга, влачейки ги по суша сред блатата ..

Как си обяснявате загадката на акостирането на флотът в Северна Африка-при шиитите Фатимиди, които малко преди 970 са си в открита война с Кордовския халифат... как така изведнъж след престоя си в шиитските пристанища, корабите на флота, се оказват в редовете на кордовците?!Защо Фатимидите  предават в разпореждане на враговете си, флота?!?

Защо на Кордова е било нужно именно в 970-971 година, да напада  по море Барселонското графство?!Та нали има , малко преди това, подписан мир изгоден за кордовците и графът плаща данък?!

По принцип, подробно разглеждане на събитията е важно от две страни..
1.Все паке свързано с  прабългарите,за които така упорито се пише ..
2.Подобен преход на бойни кораби няма аналог до сега в Световната История .. дори и съвременни бойни съдове, едва ли биха се осмелили на такова дълго плаване, при това съвсем откъснати от базите си .. та как ли са се борили със скорбута булгарите-годината, да припомня е 970!-това си е интересно...
И друго е важно- не губим нито екипаж, нито кораб!
« Последна редакция: Февруари 22, 2013, 22:30:17 от sim4o »

БГ История


Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8
Сега - хубаво е да разгледаме последователно

- събитията 968-971 .. на Балканите- походите на Святослав ... тука странностите свързани с Булгарския флот са няколко и ще ги разгледаме една по една ..

- събитията в Пиринейския полуостров- войната между Леон,Навара и Барселонския граф от една страна и Кордова, от друга и мира в 965, според който мир Барселонският граф плаща на Кордовския халифат данък ... както и преподписаните мирни договори в 971 и в 976 година ... странното тука е, за какво на Кордова им трябва спешна военна помощ и то военноморска военна помощ, срещу плащащото данък, не много обширно и силно графство, с което има скоро подписан мир..

Ще припомним,че към 970 други "испанци" които да имат излаз на Средиземно море и съответно да могат да имат кораби, освен Барцелонското графство просто няма!

- събитията в Северна Африка, където бил акостирал първоначално Булгарският флот, като към 970 година, там е била властта на шиити - Фатимидите  ...

..."Династия Фатимидов,  по своему вероисповеданию принадлежала к шиитам исмаилитского толка. В 958 г. ал-Муизз направил на запад войско под командованием талантливого военачальника Джаухара. Джаухар, укрепив власть Фатимидов в Тахарте и Сиджилмасе, взял Фес, столицу Идрисидов, и достиг берегов Атлантического океана. Последние непокорные берберские вожди были привлечены подарками и раздачей должностей, а правители Феса и Сиджилмасы доставлены в Кайруан в железной клетке. После этого похода под власть фатимидского халифа отошло все североафриканское побережье... "

Кордовците, остават да владеят едва два града на Североафриканското крайбрежие- Сеута и Танжер ...

 959. Полководец Фатимидов Явхар захватывает на севере Африки все территории, принадлежащие Омейядам, кроме Танжера и Сеуты.

Странното тука е, как от шиитските пристанища, Бугарският флот открито се отправя да заеме своето място в бойния флот на Кордова?
Защо шиитите на само не пречат а подпомагат вербовката ма булгарските матроси и старшини в редовете на въоръжените сили на техните врагове, с които съвсем скоро са имали война??!?!?


Атил каза преди: 1 седм., 3 д.

Явно тъпотията и цинизма са безпределни...
Успели да се пробият път през Проливите и акостирали в Северна Африка. Там били уговорени рещу солидно заплащане да помогнат на арабите във войната им в Испания. Те се съгласили и разбили "кръстоносните войски" или кръстоносците, както се изразяват средновековните булгарски писатели - мюсюлмани за християнските войски. След което след обиколка около Европа се завърнали в г. Болгар от север

Наистина- флотът акостира в Северна Афррика - пристанищата на шиитите .. и изведнъж е вербован да отиде и да подпомага кордовците???!.. защо и как??!?
Цялата история описана надлежно в Булгарските Хроники - Джагфар Тарихи , на прехода на Булгарите,  от Черно море , покрай Скандинавия , Шпицберген , ледените полета на  Северния ледовит океан .. и после- влачейки ( или не влачейки??? ) корабите до Волга, ... ..  та цялата история е пълна със загадки ,и показва управниците и военачалниците живели през Средновековието по един начин - като тъпоумни идиоти,  но поведението на Фатимидите , в чиито пристанища в Северна Африка акостира мощен флот и те го предоставят, този флот, на своите врагове .. това поведение е връх на тайствеността - защо така постъпват??!
Фатимидите - безумно странните управници на Средновековието!
Атил каза 1 седм., 3 д. : Явно тъпотията и цинизма са безпределни... и е напълно прав ! Тъпотията си е безпределна! Как такива тъпанари нещастни ,правят държава, по целият Североафрикански бряг, па и колко земи и население завземат .. просто недоумявам ..

-странно е и как флотът преминава от акваторията на Северния Ледовит океан, до река Волга, плувайки само по вода??!
 (това се твърди в любезно предоставените от съфорумеца Атил данни)

Колко ли време е отнел преходcj на Булгарския флот през Мраморно,Йонийско,Средиземно море, Атлантическия океан, Ла манш,Северно море, Норвежко море, Полярния кръг , Баренцово море, Северния ледовит океан .. .. да не забравяме и прехода от Северния ледовит океан до Волга ....
« Последна редакция: Март 17, 2013, 08:58:03 от sim4o »

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8
ето някои от крайно интересните данни, предоставени от съфорумецът Атила  ...

    Атил каза преди: 3 д., 21 ч.

Симчо творческата ти фантазия е безгранична...Жалко че нямам време да седя във форума тук и да се забавлявам... След като Светослав е бил отблъснат от Цариград, съвместният план на Киевското княжество и Булгария за завладяване на Балканите и Мала Азия пропада. Както вече споменах пътят на булгарския флот на север бил отрязан и те се върнали в г.Болгар от север чрез обход на континента.По вода. Това е станало веднага след известието за поражението на Светослав. Никакви кораби и екипаж не са загубили никъде по пътя.И нищо не са влачили през никакви блата,както ти нашепва развинтената ти фантазия и творческа историческа мисъл. Ето тук се пообразовай относно водните пътища , нещо повече,до г.Болгар се пътувало по вода и от нашето областно пристанище на р.Лом(Арджа)в г.Червен.
Та ето тук има малко светлина по въпроса за флотските водни пътища в Източна Европа, и дано измъченият ти мозък най-послие си почине от толкоз загадки и неразрешими дилеми относно булгарския флот: http://jupiters.narod.ru/volok7.htm


ето какво всъщност пише в по-горния линк, предоставен на цялото форумно войнство от Атил .. ..

Так выглядит из космоса водораздел между Колвой (бассейн Камы) и Печорой. Черное - это озера (большое оз. Чусовское) на водоразделе, светлозеленое - верховые безлесные болота, темнозеленое - леса, оранжевое, лишайниковые и торфяные болота,
Извивающаяся река справа - это Печора, слева - это бассейн Колвы, несущей свои воды в Каму. Именно где-то здесь располагался важнейший волок, связывавший Каму и Печору ...


т.е. виждаме че предоставените данни противоречат всъщност на следното твърдение

Атил каза преди: 3 д., 21 ч. И нищо не са влачили през никакви блата,както ти нашепва развинтената ти фантазия и творческа историческа мисъл

Баш от картата, дето ни е дадена от съфорумецът, се вижда,че водоразделът между Печора и река Колва е в зона на дълбоки торфени блата и тресавища .. баш от съпътстващия текст се разбира за .."важнейший волок, связывавший"  ... явно е, че булгарите, при прехода в 970-971 г. , ще да са секли дървета от околните гори и ще да са изградили "волок" за придвижване на корабите от една судоходна река, до друга ..

същевременно, колкото и да се вглежда в картата,Човек не може да открие непрекъснат воден път от Северния океан до Волга?!? .. такъв път, доколкото знам, не съществува и в момента??!  ..
 или има??!   ;) ;)

Колко време все пак е  бил преходът  .. как са плавали през Полярният кръг, ... как са избегнали скорбута ...
Атил каза преди: 3 д., 21 ч. И нищо не са влачили през никакви блата,както ти нашепва развинтената ти фантазия и творческа историческа мисъл
 ако е нямало воден път - не са ли влачили корабите през блата.. не са ли строили в блатата "волок", защо искаме да принизим юначеството на булгарските матроси и офицери..   >:(
ако ли има такъв непрекъснат воден път от Волга до Северния океан -къде баш е той, че по-тъпите нещо го не виждаме на никоя карта ..

 следното твърдение
 Атил каза преди: 3 д., 21 ч.
Както вече споменах пътят на булгарския флот на север бил отрязан

според мене се нуждае от доуточнения..

КОГА и КАК е бил отрязан пътят ..  от КОГО е бил отрязан .. кой път- та те са били явно няколко .. всичките ли са отрязани изведнъж  .. ... ето я картата с пътищата
http://jupiters.narod.ru/volok7.htm   ..  публикувана е от самият Атил ...

 
ето и още любезно споделени данни ..

    Атил каза преди: 1 седм., 15 ч.

Не си в ред или продължаваш да се правиш на луд ли?Светослав не е вземал никакви решения свързани с булгарския флот.И да е искал нямало е как да стане. Загадки няма никакви, воювали са срещу испанците - християни, на страната на маврите.


в които отново се говори за неописана война в 970 по море, между Барселонският граф и кордовците??!?!?! ( пак да повторя- други испанци, с брегова ивица в Средиземно море, освен не много обширното Графство Барселона, в 970 година, просто  НЯМА!)
Въпросът тука би бил, ЗАЩО СЛЕД КАТО КОРДОВЦИТЕ полагат усилия и ПОСТИГАТ ИЗГОДЕН ЗА ТЯХ МИР в 965 година, без особени основания подготвят нападение по море 5 години по-късно ..
« Последна редакция: Март 05, 2013, 12:58:07 от sim4o »

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8
Почти винаги, съвременикът, четейки достигнали до нас древни сведения .. е изправен пред избор- кои сведения да приеме, кои не .. описанията на гигантски хора с по едно око, на реки, течащи от морето Океан и други разни неща са ясни-с една дума, фантасмагории ... а какво да правим с летописи уж звучащи сериозно?!
Съчиненията на старинните автори, не са писани от съвременна научна гледна точка .. нито като етнографски, в съвременния смисъл .. нито като геогарфски нито като исторически ...
Ето защо е важно, да можем да проверим, с логически разсъждения, със сравняване с други писменни данни, с познания от други науки- Зоология , Физика, Химия .. това което един или друг автор твърди ...
Джагфар Тарихи и прабулгарските летописи, също могат да се проверят .. например с по-обстойно разглеждане на един детайл- плаванията и сраженията  на Булгарския Флот през 968-971 години в Черно,Мраморно,Йонийско,Средиземно морета, в Бискайския залив, в Ла Манша,в Северно и Норвежко морета, покрай Шпицберген, през Полярния кръг, през Северния ледовит океан - и от неговите брегове - само по вода - до река Волга ..
КАК бихме могли да преценим достоверността на документ описваш подобни събития??! ..ами като сравним описаното там с други, вече определени като малко или много достоверни източници .. разсъдим КАК МОЖЕ ДА СЕ СЛУЧАТ описани събития и  ДАЛИ ТОВА ВЪОБЩЕ  Е ВЕРОЯТНО.. бихме могли и да се обърнем към науките Корабостроене, Навигация, речна Хидрология ...
Така- от един детайл -  писаното за Булгарския флот в някакви старинни летописи , за случилото се в 969 -971 .. разбираме колко ще да са достоверни и статии и публикации, основаващи се на същия този летописен източник ..
Ето защо си струва да разгледаме подробно и всякакви исторически източници за събитията в тези земи в този период, както и геоложки, хидрографски, навигационни, корабостроително-техноложки и всякакви други тясноспециализирани сведения  ..
Така вече знаем, как да се отнасяме към статии и публикации основаващи се на същия източник, който описва и Булгарския флот - като към достоверни или като не съвсем достоверни ...
« Последна редакция: Февруари 28, 2013, 20:13:40 от sim4o »

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8
Като имаме доста странното твърдение на съфорумецът ни ...

Атил каза преди: 3 д., 21 ч.

Симчо творческата ти фантазия е безгранична...Жалко че нямам време да седя във форума тук и да се забавлявам...  съвместният план на Киевското княжество и Булгария за завладяване на Балканите и Мала Азия пропада.


Което противоречи с сведенията на Скилица и Лъв Дякон  ... както и с хрониката ПВЛ  ....
Авторите не говорят въобще за някакъв план на Булгария и Киевското княжество  ... съществуването на подобен план е повече от съмнително  .. това е видно и от събитията 968-969    ... през целия този период Святослав,повидимому, действа като лоялен съюзник на Император Никифор  ... всъщност и ПВЛ и Лъв Дякон говорят за мисията на Калокир,а не плановете на Булгария, като за фактор подбудил походите 968-969  ....

.. от къде е ясно за някакъв си план на Булгария  .. и как подобно сведение се съгласува с другите, достъпни ни данни??!
От къде точно,ще да е минал Булгарският флот  .. отивайки на юг - да напада Император Никифор, ръководен от митичният Булгарски План??!
Коя година са събитията и плаването на булгарите към Черно море??!?!  ...

Точният път на флотоводците е важен, защото имаме любезно предоставено сведение  ...

Атил каза преди: 3 д., 21 ч.
Както вече споменах пътят на булгарския флот на север бил отрязан


като знаем  годината на ОТРЯЗВАНЕТО - 970 - това сведение за годината добиваме пак от съфорумеца Атил - "Светослав е отблъснат" твърди той имайки пред вид битката при Аркадиопол явно ..  а тя е точно 970 година ...
--
Атил каза преди: 1 седм., 15 ч.

Не си в ред или продължаваш да се правиш на луд ли?Светослав не е вземал никакви решения свързани с булгарския флот.И да е искал нямало е как да стане
... като тази любезна забележка на съфорумеца , въобще не хвърля светлина на рискованото преминаване през Босфора, под носа на ромейските въоръжени части, извършено от Булгарският флот .. ще споменем,че всъщност булгарите се напъхват по същество в един капан-Мраморно море  .. вероятността да преминат безпроблемно и тесните Дарданели , да признаем не е била голяма ... но повече за флотоводските решения на тъпоумните нещастни булгарски флотоводци  и за Светослав - следващия път ...
Ето книгата на Александър Корольов за Светослав .. там походите и боевете  968-971  са дадени с огромни подробности ...
http://anyreads.com/read/#416423

.. знаейки пътят който е отрязан, можем да обогатим знанията си с нови, неизвестни до сега на Науката История факти за походи и завоевания извършени от неизвестни държави и неспоменати от никого пълководци в 970 година ...
Та - къде е аджеба отрязаният в 970 година път на север??!  ... коя държава го отрязва, кой военначалник , от къде са тръгнали войските, как са минали ... в какво се е изразявало "отрязването"??!

« Последна редакция: Март 05, 2013, 22:45:42 от sim4o »

Неактивен Supercat

  • Новодошъл
  • Публикации: 2
  • Респект: 2
By Jove, тия работи в "Джагфар Тарихи" ли ги пише?!? Че българите от Волжка България имали ледоразбивачи и плавали през Северния океан, за да окажат помощ на братята-мюсюлмани от Кордовския халифат...Вие сериозно ли го вярвате това? Прочете нещо по-сериозно за връзките между Севера, Средиземноморието и Близкия изток от този доста див период в тази публикация - "Мамелюци и еничари" и изобщо...нека бъдем по-сериозни, волжките българи може да са имали сравнително силна и добре организирана държава в някои периоди, но такъв поход в Северния ледовит океан е бил невъзможен и за най-богатата и силна империя до 19, че даже и до 20 век, ако става въпрос за пътуване на цял флот с цяла армия на него.

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8
-
плавали през Северния океан, за да окажат помощ на братята-мюсюлмани от Кордовския халифат...


Безспорно интересно е също .. а ЗАЩО  на Абд ар-Рахман Трети  му е трябвала помощ срещу граф Борел Втори и то по море??!

Атил каза преди: 1 седм., 3 д.  ..
.. акостирали в Северна Африка. Там били уговорени рещу солидно заплащане да помогнат на арабите във войната им в Испания. Те се съгласили...воювали са срещу испанците - на страната на маврите.  ...


вече видяхме, с подробности, какво да се разбира от акостирали в Северна Африка.. имаме конкретна ситуация .. в 970-971 година - Фатимидите владият  ВСИЧКИ ПРИСТАНИЩА  в Северна Африка, където би могло да се акостира, а кордовците владеят само  Танжер и Сеута...

не е зле, също така конкретно, да се вгледаме и в следните слова воювали са срещу испанците като видим КОИ СА ИСПАНЦИТЕ в Средиземноморието, към 971 година .. имаме един-единствен испански владетел - Борел Втори .. ето за него .. :


 с халифом Кордовы Абд ар-Рахманом III Боррель II также поддерживал дружественные отношения. В самом начале своего правления он подтвердил торговый договор, заключённый с халифом в 940 году его отцом. В 950 году граф Барселоны лично прибыл в Кордову, сопровождая посольство, направленное к Абд ар-Рахману III маркграфом Тосканы, а в 956 году в столицу халифата было отправлено новое посольство. В результате посольств были заключены новые мирные и торговые договоры между Барселонским графством и Кордовским халифатом . .

Според мене, кордовският халиф, управлява много по-голяма държава .. сравнена с Барселонското Графство на граф Борел Втори ..и да търси всякаква помощ  и то се моли за подкрепа на  своите неприятели - Фатимидите , толкова усилено , това   ... просто означава,че Кордова губи с това свое действие всякакъв престиж в Средиземноморието !!

    Атил каза преди: 1 седм., 15 ч.

Не си в ред или продължаваш да се правиш на луд ли?. Загадки няма никакви, воювали са срещу испанците - християни, на страната на маврите.


Като войната по море , срещу малкото графство на барселонците в 970-971 , което е сключило с него мир и му плаща данък ,  искайки и получавайки при това чужда помощ , защото се бои , че не може да се справи сам с миниатюрното, сравнено с неговата държава,  графство на Борел Втори   .. помощ  при това от  - Фатимидите - е  напълно алогична за Абд ар-Рахман Трети ! Огромна негова грешка! Унижава се сам, пред лицето на вражеските фатимидски пълководци ... унижава се  , пред цялото Средиземноморие ... защо!??!?

Или древният летописец на Джагфар Тарихи май се е пообъркал ..
.. и ръси простотии .. и нищо такова не се е случвало !

Разбираемо .. къде е Волга .. къде- Барселона, от къде летописецът да има точни и пълни сведения за войните и политическите събития на хиляди километри ... има някакви моряци в кръчмата на пристана на река Кама, които говорят "Ние, какви боеве имахме ... в Барселона ..и се бихме и с ромеите .. победихме ги! Бяхме осем хиляди кораба! После - обикаляхме през ледените полета на океана"! .. а девойките ги глеееедааааат  .....

а тея тарикати са ходили с кораби най-много, и то един път в живота си, до Астрахан ... и летописецът, този наивник - записва!

.. или съвременните тълкуватели .. са нещо неточни .. или би трябвало да има допълнителни подробности .. за което е хубаво да се намесят и съфорумците   ...
 
Въпросът е- да вярваме ли на Джагфар Тарихи  ЗА ВСИЧКО НАПИСАНО??!
Ето например - за сраженията с Барселонското графство и булгарите в 970 година ??
« Последна редакция: Април 03, 2013, 20:19:59 от sim4o »

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8
Много пъти форумни историчари ми думаха ..
"Ти от Уикипедия ли ще знаеш повече"  ...   ..

къде ти  .. не знам , разбира се  .. ето - Уикипедия!
На български няма статия ..  на английски не е голяма
На испански е подробна .. ама ето и тука сведения добре и подробно написани!
Има разбира се.. и книги  .. но и Уикипедия стига.

http://ru.mobile.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%BE%D1%80%D1%80%D0%B5%D0%BB%D1%8C_II#section_1



Первые столкновения
 
..Первый военный конфликт Борреля II с Кордовским халифатом относится к 963—965 годам. В 962 году граф Барселоны заключил направленный против мавров союз с королём Леона Санчо I Толстым и королём Наварры Гарсией I Санчесом, а также с графом Кастилии Фернаном Гонсалесом. Это был первый в истории Барселонского графства случай, когда его правители заключили союз против мусульман с другими христианскими владетелями Испании . В 965 году христианские государи севера Пиренейского полуострова были вынуждены заключить с халифом мирный договор, в котором признавали над собой верховную власть ал-Хакама II и обязывались платить ему дань.
 
В 971 и 974 годах граф Боррель направлял свои посольства в Кордову, заключив с халифом новые мирные и торговые соглашения. Согласно договорам, граф Барселоны разрушил несколько своих пограничных укреплений, однако эти потери компенсировались ростом доходов графства и возможностью колонизации пустующих земель на границе графства и халифата (например, в 974 году поселенцы из Монтмело заселили Конка-де-Барбера).
 
Ситуация значительно обострилась, когда после смерти ал-Хакама  в 976 году реальную власть в Кордовском халифате захватил аль-Мансур, начавший широкомасштабную войну против христианских государств Пиренейского полуострова. Свои походы он, в основном, совершал против Королевства Леон и Наварры, но и территория Барселонского графства вскоре подверглась его вторжениям. В 978 году, после похода в Наварру ..... 

Та  ... в 970 - 971 .. война няма  .. има мир!
Едва в  976 след смъртта на Ал Хакам .. Борел и Барселонското графство .. влизат в конфликт с Халифата на Кордова ... непосредствените нападения над граф Борел са в 978 - на връщане от похода към Навара ... !
Въпрос към знаячите на Джагфар Тарихи  ...
КОГА е било участието на  Булгарския флот , срещу Борел Втори ...

Ако е в 971 примерно .. то няма логика  ...

.. ако е  978 г.  .. ами кой е хрантутил флота 8 години по пристанищата, и от къде са знаели , че мирът  от 965г. ще е нарушен един ден ... защо флотът не бърза да се връща през Печора в домовете си .. а само ходи насам-натам по света .. осем години висене в средиземноморските пристанища .. да ги знаят жените им в Булгар ..

Джагфар Тарихисти .. Атиле .. къде сте .. >:( >:(
« Последна редакция: Март 23, 2013, 18:14:57 от sim4o »

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8

Странното тука е, как от шиитските пристанища, Бугарският флот открито се отправя да заеме своето място в бойния флот на Кордова?
Защо шиитите на само не пречат а подпомагат вербовката ма булгарските матроси и старшини в редовете на въоръжените сили на техните врагове, с които съвсем скоро са имали война??!?!?


Наистина- флотът акостира в Северна Афррика - най вероятно в  пристанищата на шиитите .. и изведнъж е вербован да отиде и да подпомага кордовците???!.. защо и как??!?
Цялата история описана надлежно в Булгарските Хроники - Джагфар Тарихи  е пълна със загадки ,но може би най - загадъчно е  поведението на Фатимидите , в чиито пристанища в Северна Африка акостира мощен флот и те го предоставят, този флот, на своите врагове ..




Още по-странно е,защо Кордовския халифат   ПРИЕМА булгарските кораби от  Фатимидите .. и без да храни, каквито и да е подозрения .. решава , че пристигналият от шиитските пристанища Булгарски флот ... ще заеме място, сред техните бойни редове, без никакво съмнение и проверка ...



ето писано за един друг подарък , направен през време на война ... от едните врагове, на техните противници ..



"Умът на 0'Шон беше завладян от Троянската война. Той не можеше да повярва, че една армия би могла да бъде толкова глупава да приеме подарък от враговете си по време на война. Особено, когато в момента, в който се приближава дървеният кон, отвътре се чува кикотене.
Този епизод изглежда е травматизирал младия 0'Шон и през целия си следващ живот той проучваше много внимателно всеки даден му подарък, като стигна толкова далеч, че веднъж светна с джобно фенерче вътре в чифт обувки, които беше получил за рождения си ден и закрещя:
"Всички, които сте там? Ей? Излизайте навън!"
[/size]
« Последна редакция: Април 03, 2013, 20:20:44 от sim4o »

Неактивен Атил

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 306
  • Респект: -9
  • Булгар
Имаш дарба да манипулираш и да нагаждаш чуждите думи, чрез извадки, чрез вкарване на измислени твърдения а разсъжденията си да ги представяш за наука пак чрез подкрепа на чужди извадки(цитати). Ако беше преди време щяха да те вземат в ЦК на БКП, хем си тъп ,хем си хитър и находчив. А отгоре на всичкото си достатъчно мръсничък...
Водният път от устието на Печора до Волга е известен и употребяват далече преди 970 г. През блата никой нищо не е влачил, имало си е застави, охрана, население което било със задължения и т.н.
Никой не е писал и уточнявал ,че флота пътувал през зимата през ледове и т.н. ,навигацията им била с традиции и много добре са знаяли кога и къде да плават.
Аз досега не намерих и една дума лъжа в летописите от този сборник. За наша чест там е писал и един човек родом от Дунавска България. А именно любимия на Боцмана и на тебе Гази Баба(Арслан Тертер).
Прочутия воден път дето руснаците също не го признават за български"Из варяг в греках" е прокаран от Урус Айдар ,жена му е била принцеса от Дунавска България.Прокаран е бил с цел да се съсипе икономически Хазария, една от многото мерки. По това време било въведена и категорията - държавни селяни(субаши), във връзка с обслужването на този нов воден път.
В записката не са уточнени години, но ясно е казано, че са воювали срещу християни, флота е бил съставен главно от скандинавци и славяни, но на булгарска служба. Т.нар. Вещий Олег също е бил скандинавец(Слагви) на българска служба а не при руснаците.Личен приятел на нашия цар Симеон и той въвежда кирилицата в Русия. Симеон му праща първите грамотни хора и книги на славянски език(старобългарски от славянското наречие).
Колкото и да уйдурдисваш нещата и да ехидничиш, виждаш сам, че накрая нещата се наместват винаги там където им е мястото...
Областа АЗАК обхващала и Керченския пролив, тази област попада в ръцете на византийците и в това се състои отрязването.Устието на Днепър също
Понеже няма нищо тайно,което
да не стане явно;
И нищо не е станало,за да бъде скрито,
но да излезе наяве.

                         Марк,4:22

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8

Областа АЗАК обхващала и Керченския пролив, тази област попада в ръцете на византийците и в това се състои отрязването.Устието на Днепър също

Тогава излиза следното .. в ранната 970 година Святослав променя поведението си към ИРИ, и вместо да и е съюзник, тръгва на поход срещу Имприята .. в битката при Аркадиопол обаче  .. той е спрян да стигне до Константинопол и се отправя към Тема Македония  ..

.. най-вероятно тогава превзема Филипополис .. и от тогава са сведенията за зверствата на войските му, при боевете за града..
 
Тогава- в началото на 970 година и Булгарският Флот, някак си , ще да е стигнал до  Черно море .. след битката при Аркадиопол , пак в 970 година .. ще да е станало това овладяване на АЗЛК ... но пък устието на Днепър не ще да е било заето, защото тогава Святослав не би могъл да се свързва в 970 и до април 971 от Доростол с Киев ...

.. а и той тръгва, в юли 971  ДА СЕ ПРИБИРА ПО ДНЕПЪР и именно там - на Среден Днепър го улучва тази стрела:
явно преминава през устието, за да стигне до Среден Днепър
явно - устието в юли 971 не е било блокирано  ...

Та .. Булгарският флот, ще да минава през АЗЛК в 970г. но пък после - някакви императорски части, превземат  този регион (за който поход към АЗЛК освен в Джагфар Тарихи, другаде сведения няма!) ..
но не завземат и устието на Днепър .. защото устието на Днепър е било свободно и в 970 , и в 971 година!

А флотоводците на Булгарите, ще да са решили в 970 да излезнат на Оперативен простор, форсирайки изненадващо , под носа на ромеите Босфора  ...  до тук добре, но при преминаването на Мъртво море и на Дарданелите и после - Йонийско море, елементът на изненадата, вече не играе, в полза на Булгарския флот .. явно булгарските моряци са били доста опитни и обиграни ...  да прекарат поне 300 кораба .. под носа на ромеите през Дарданелите ... !!!

Има и друго- Святослав повидимому, в 970 не мисли да се маха от Балканите, а напада Пловдив и региона около него-Македония  ..и после - се оттегля самият той на зимни квартири , до април 971 в Доростол  ..  А в Преслав са войските на Светослав , оставени да охраняват Борис .. тук са и българските войски .. т.е. в 970 май нямаме "оттегляне"  от Балканите ..

И май, за разлика от булгарските моряци. той не се смята за много победен и отблъснат ...  тръгва по Днепър , да се прибира за Киев чак лятото 971 ,   след една година,  като обсадата на Доростол му изтощава силите и  търпи поражение в боевете юли месец , оттеглянето е уредено при преговорите с Йоан Цимисхий ...

 Що Булгарския флот в 970 напуска коалиционните сили .. та ако е имало флот на страната на Светослав , Йоан Цимисхий е нямало да блокира подвозът по Днепър и Дунава , към Святослав, с 300 императорски кораба и Доростол е можел да се държи ..

Това е първият и най-важен въпрос  - защо флотът тръгва на тези приключения  , Святослав си  остава на Балканите и даже воюва успешни половин година в Македония .. ако е бил флотът на левия фланг .. Доростол е нямало как да бъде блокиран!
-------------------------------------
Устието на Днепър също
Тука имаме данните на Лъв Дякон и Скилица - Святослав си тръгва в 971 година от Доростол ПО ВОДА .. минавайки и през устието на Днепър  .. твърди се,че именно ПРИ ПРЕХОДА ПО ДНЕПЪР го улучват от брега случайно със стрела и той загива в 971 година.
След като , е имало преход по Днепър - устието ще да е било свободно!??
Та  .. за постиженията на Булгарите  .. например в хидростроителството и мореходството - се съгласявам и ще се боря за популяризирането им .. Тука ти, Джумбурлу по-верен поддръжник от мене нямаш!
Но за блокирането на устието на Днепър - имам своите съмнения!  .. помисли и ти  .. имаме съвсем друг изпис в ПВЛ , например ... ..  абе арабите нападат Мала Азия , а Святослав коли из Македония и не остава от Пловдив камък върху камък .. а Империята праща някакви си свободни войски ( от къде ги взема ) да атакуват АЗЛК и да блокират устието на Днепър??! .. Защо??!
Па и никакъв източник , освен Джагфар Тарихи , нямаме за тези битки ?? Останалите писмени източници - противоречат на данните ти за блокиране на устието .. След като Святослав получава припаси и подкрепа 969-970 .. то значи устието на Днепър си е било свободно!
« Последна редакция: Март 23, 2013, 10:19:21 от sim4o »

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8
Водният път от устието на Печора до Волга е известен и употребяват далече преди 970 г.

 През блата никой нищо не е влачил, имало си е застави, охрана, население което било със задължения и т.н.
...   е прокаран от Урус Айдар ,жена му е била принцеса от Дунавска България..... По това време било въведена и категорията - държавни селяни(субаши), във връзка с обслужването на този нов воден път.




--------------------------------------
Щом са се движили от Северният Ледовит Океан - накъм Волга Булгарските кораби само  по вода - а не и с частично влачене по брега  .. то те са имали да преодоляват и разлика в надморската височина  ...  на вододелите .

Явно-това ще да е правено с шлюзове и разни хидросъоръжения!
То друга техническа възможност НЯМА!
Правени са , сигурно от дърво вратите на шлюзовете .. та до ден-днешен няма останки .. изгнили са  до сега, но мащабността на проекта впечатлява.
----------------------------------------------
АМИ ТО В МОМЕНТА .. НЯМА ВОДЕН ПЪТ  от Океана до Волга! Който да започва от устието на Печора..
А древните булгари - са имали!
----------------------------------------------
Да се направят каналите, шлюзовете, да се подава вода... в определени места за да има достатъчно ниво за корабоплаване .. както в момента се прави - например в Бамберг каналът Рейн-Майн получава вода с разни водохващания ..

това е било сложна и ГРАНДИОЗНА ЗАДАЧА!

Браво Булгари!
Булгар! Булгар! Булгари юнаци!
 Поклон пред мъжеството на Булгарите!
И пред тяхната ИНЖЕНЕРНА мисъл!

Постройката на водния път  .. от Северния Ледовит Океан до река Волга .. е едно от най-мащабните строителни начинания на Средновековието !

 В МОМЕНТА ТАКОВА ИНЖЕНЕРНО СЪОРЪЖЕНИЕ .. по тези места НЕ СЪЩЕСТВУВА! Не могат да  направят .. хората на 21 век връзка по вода, през Печора и Волга от Океана до Каспий ..
Не могат да повторят постиженията на Древните Булгари!
--------------------------------------------------
Що се отнася до сведенията , за походите на Святослав 968-971 .. ами дадох линк към книгата на Корольов  .. но ще  напиша и подробности!
--------------------------------------------------
П.П. не знам какво манипулирам  ..   >:( >:(
Имаш дарба да манипулираш и да нагаждаш чуждите думи, чрез извадки, чрез вкарване на измислени твърдения а разсъжденията си да ги представяш за наука пак чрез подкрепа на чужди извадки(цитати). Ако беше преди време щяха да те вземат в ЦК на БКП, хем си тъп ,хем си хитър и находчив. А отгоре на всичкото си достатъчно мръсничък...


СПОМЕНА СЕ УИКИПЕДИЯ  ..  и че аз не бих могъл да знам , колкото Уикипедия
 ОК  - данните - ги давам от Уикипедия основно ... тъп съм .. ..

  Цитат на: Атил в Март 21, 2013, 21:13:15.. хем си тъп , хем си хитър и находчив.  А отгоре на всичкото си достатъчно мръсничък...а разсъжденията си да ги представяш..   

 та  НИКАКВИ МОИ РАЗСЪЖДЕНИЯ не давам а само факти!

 .. за изповядващите шиитство Фатимиди и Северна Африка, за техните съперници от Кордовския халифат в 968-971 година за владеенето на Сеута и Танжер , за фатимидската , а не кордовската власт комай над всички  североафрикански пристанища  ..  за испанците на Средиземноморския бряг .. за граф Борел Втори и неговата мъничка средиземноморска държавичка , срещу която обаче Кордова търси помощ от близо и далеч ..  за това  , че нападението над  Борел е било в 978 , а пък мирът на Барселона с Кордовския халифат  е бил подписан в още 965 година  ..

 .. и всеки , може сам да си направи изводи, да разсъждава , да търси логика ..  ..

---------------------------------------------
Картата от  Северния ледовит океан - та до Волга -  я има в Гугъл ...! Вижда се в блатисти местности ли са били строени шлюзовете , сред скали ли  ..
.. картата - пак да повторя я има и е ясна ..!

Има  и карта на канала Рейн-Майн-Дунав например .. и се вижда колко изкопи и насипи са направени, колко шлюза, за колко километра става въпрос и колко разлика в надморското ниво се преодолява  ..

И можем да сравним  ..
КОЕ СЪОРЪЖЕНИЕ Е  по мащабно!
Можем да прочетем , колко милиона кубически метра са изкопани и преместени при канала Рейн-Майн-Дунав .. колко е денивелацията , поемана със шлюзове  ..

А нашият воден път  е  ПРЕЗ ДЕВЕТИ ВЕК! (Урус Айдар , според Тарихи-то е  управлявал 805-855 г. )
Това, че някои к хора,  СЕ ОПИТВАТ ДА ОМАЛОВАЖАТ  булгарското постижение - трябва да ни накара,  още по-усърдно да се преборим за оценката на булгарските строители и инженери и да защитим невероятните им творения ..!
Ами да ги сравним със съвременни водни пътища .. тогава блясва уникалността на Булгарите още повече!
--------------------------------------------------
Има карти и на Скандинавия .. на Средиземно море , на земите отвъд Полярния кръг, .. навсякъде ги има, в атласи например, по География   - може да се разгледат ...
и да се сметнат изминатите километри  ... да се сметне, колко време е траело пътуването ..!
--------------------------------------------------
И можем също да сравним ..  с какво се гордеят други нации .. ето Н.С. Кровяков.   "Ледовый поход" Балтийского флота в 1918 году"  ..
Ами то смешно бе , Кровяков  - подвигът на Булгарите е просто несравним! .. и не губим ни един кораб!

Булгар! Булгар!
« Последна редакция: Март 24, 2013, 10:09:56 от sim4o »

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8
Наистина  .. сравнението е интересно!

http://de.wikipedia.org/wiki/Main-Donau-Kanal

Каналът „Рейн - Майн - Дунав“ (на немски: Rhein-Main-Donau-Kanal, RMD), също Канал „Майн - Дунав“,  е канал в Германия, провинция Бавария.
 
Дължината му съставлява 171 км.
 
Каналът е оборудван с 16 шлюза; 11 от тях са разположени в басейна на Рейн и осъществяват покачване от ниво 230,9 м до нивото на водораздела 406 м; 5 шлюза са в басейна на Дунав и осъществяват спад от водораздела до 336,2 м.
 За строителството на водния път са изразходвани 2,3 млрд. евро.


Булгар ! .. Булгар! ...
Постройката на водния път  .. от Северния Ледовит Океан до река Волга .. е едно от най-мащабните строителни начинания на Средновековието !
Дори и днес .. сравнявайки с проект , за който са изразходвани 2,3 млрд. евро , ние виждаме , че Урус Айдар , няма от какво да се срамува !
И Булгарский флот годро плува , по златни вълни!
« Последна редакция: Март 23, 2013, 20:08:51 от sim4o »

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8
Ето любезно предоставен линк , от уважаваният от всички нас Джумбурлу ...  в този линк, който момчето е намерило, се дават доста сведения за корабоводенето в Северна Евразия! ..
Има и исторически отпратки - описва се положението , 16-17 век !

http://jupiters.narod.ru/volok7.htm

.. .. Большие суда по выходе из Камы следовали по Вишере, затем вступали в Колву, по которой шли до Чердыни , где товары перегружали на мелкие суда (поднимающие до 400 пудов груза), идущие вверх по Колве до Вишерки, и по ней до Чусового озера, далее проходили до устья Березовки , потом поднимались вверх по Березовке до устья Еловки , из этой последней входили в Вогулку , по которой суда в межень подымались до Пуповской пристани и далее было 4 версты волока , по которому товары перевозили на подводах к берегам Волосницы и погружали на мелкие суда, которые по Волоснице доставляли их на Якшинскую пристань .

На Якшинской пристани товары перегружались .

Главные затруднения для судоходства, представляемые путем сообщения Камы с Печорой, заключались в мелководье и чрезвычайной извилистости некоторых рек, вследствие чего главные грузы, преимущественно хлебные, обыкновенно останавливались у Усть-Еловской пристани, откуда на протяжении 40 верст отправлялись сухим путем до Якшинской пристани на Печоре. Эта сухопутная перевозка значительно возвышала стоимость привозного груза... ..




    Атил каза преди: 3 д., 21 ч.

Симчо творческата ти фантазия е безгранична...
Не си в ред или продължаваш да се правиш на луд ли?
 Никакви кораби и екипаж не са загубили  по пътя . И нищо не са влачили през никакви блата,както ти нашепва развинтената ти фантазия и творческа историческа мисъл.

Ето тук се пообразовай относно водните пътища , нещо повече,до г.Болгар се пътувало по вода и от нашето областно пристанище на р.Лом(Арджа)в г.Червен.Та ето тук има малко светлина по въпроса за флотските водни пътища  и дано измъченият ти мозък най-послие си почине от толкоз загадки и неразрешими дилеми относно булгарския флот: http://jupiters.narod.ru/volok7.htm


Отворих линка! Пообразовах се относно водните пътища  .. Четох и за навигацията по Печора  .. сравних и със сведенията , дадени във форума ... дадени, разбира се от неуморимият Джумбурлу и основаващи се на Джагфар Тарихи!
Водният път от устието на Печора до Волга е известен и употребяват далече преди 970 г.
е прокаран от Урус Айдар ,жена му е била принцеса от Дунавска България.....
По това време било въведена и категорията - държавни селяни(субаши), във връзка с обслужването на този нов воден път
 През блата никой нищо не е влачил...   .


Почина си мозъкът ми от загадките свързани с булгарите и военноморските им сили.. благодарение на Атил-Джумбурлу .. Истината се Установи!

И се установи следното ..
1. В 16-17 век , а и сега  Е май НЕВЪЗМОЖНО кораби , при това морски  ... да преминат по вода от Северния Ледовит Океан , през Кама и Печора до Волга .
2. Корабоплаването по Печора е било затруднено, заради праговете и немореходните участъци, до устието на река Илыч .`
3. Каспийско море и Ледовитият океан , не са на едно и също надморско ниво и между тях няма водни пространства . Техните водосборни басейни са разделени с по-високо място , с възвишение .. това място се нарича , според науката География  вододел.
За да се мине през вододел и да се преодолее разлика във височини, в канала Рейн-Майн-Дунав , например има построени шлюзове
4. При ДРЕВНИТЕ БУЛГАРИ - корабите са си минавали хиляди километра  ... от Ледовития океан - до Волга.  През блата никой нищо не е влачил...   Нито през тундрата!
Значи  .. ще да е имало, построени от Урус Айдар (805-855г.)  съоръжения  .. които за 600-700 години уви  .. са се разрушили ..!
Ако пък са били влачени , булгарските морски кораби , ..  можем да погледнем картата  .. и да видим - каква е местноста, колко хиляди колометра са от Ледовития океан до Волга  .. и да преценим мъжеството на булгарските матроси и офицери !
И сега , 2013 година , кораби не могат ей така да плават насам-натам .. в този регион . Хидросъоръжения ако се направят някаки  .. и всякакви пречки, пред корабоплаването биха могли да се избегнат!
Днес, кой да ги направи.. кооой  ..?!
Това което Урус Айдар е построил в древността , сегашните властници не могат да го повторят!
Бе то, ако се бяха запазили съоръженията до днеска,  те не могат само да му боядисат построеното!

Мащабни са били, хидротехническите проекти на Урус Айдар , мащабни !!!
.. до г.Болгар се пътувало по вода и от нашето областно пристанище на р.Лом(Арджа)в г.Червен.

Хвала на Древните Булгари!!

Булгар! Булгар!
 
 А статиите , за булгарите  .. които Джумбурлу пише на конвейр и публикува , къде ли не .. ще ме запитате ..
Ами статиите са  пълни с величие !!!!!
На което величие  обаче , в статиите , кой знае защо , не се акцентира добре.
 
За да бъде ясно показано величието , колко е огромно - е нужен някой като мене .. който да сравни начинанията на булгарите с канала Рейн-Майн-Дунав ( Дължината му съставлява 171 км - Уикипедия) .. който германски канал е остойностен по днешни цени 2,3  милиарда евро  .. и е изграждан с багери и наливане на бетон!
А булгарите градят воден път в 9-и век!.


Градим Булгария!

Урус Айдар .. строителят на булгарските водни магистрали !!
« Последна редакция: Април 03, 2013, 00:58:02 от sim4o »

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8
Взимам думите си обратно!
« Отговор #14 -: Март 30, 2013, 13:13:15 »
Взимам думите си обратно!
Ето кои  ...

Дали адмиралите и офицерите, са си представяли трудностите от придвижването на корабите в пътя им от Северния Ледовит океан - към Волга, влачейки ги по суша сред блатата ..
Написал съм по-горното  .. за влаченето на кораби, от бреговете на Ледовития океан - от пояса на  тундрата  ... през пояса на лесотундрата и тайгата ... до река Волга , за да акцентирам на мъжеството на булгарите - та кой друг може , мислил съм си , освен древнобулгари , да влачи стотици километри кораби .. а комарите от блатата да го хапят .
Величието на подобни моряшки деяния .. загатнати в статиите на Атил .. трябваше , според мене да се подчертае  ..
Но не съм бил прав , да призная ... имам и оправдание - нещата за Булгарите и Булгария не бяха добре изяснени от авторът на безброй статии - Атил (прабългарско име - Джумбурлу!)
Чак сега  .. в тази тема той сподели безкрайно ценните сведения ...  8)

Водният път от устието на Печора до Волга е известен и употребяван преди 970 г. През блата никой нищо не е влачил,
Прочутия воден път  ... е прокаран от Урус Айдар .....

Ами не съм го знаел това .. нещата, по този начин се изясняват - морските кораби, на Булгарския Военноморски Флот- могат да пътуват, когато си поискат , от Волга и Каспия до Ледовития океан ! Благодарения построените от Урус Айдар (805-855) хидросъоръжения  ...

Разстоянието е над 1500 километра, но древните булгари си прокарват водния път и не им пука.
Градим Булгария!

Но не е зле и да дискутираме нещо друго- СМИСЪА НА УРУСАЙДАРОВИТЕ СТРОЕЖИ  ...
Какви ли усилия , хвърля една държава за водни пътища ..  колко струват подобни пътища .. ето ..
http://de.wikipedia.org/wiki/Main-Donau-Kanal

Каналът „Рейн - Майн - Дунав“ (на немски: Rhein-Main-Donau-Kanal, RMD), е канал в Германия .
 
Дължината му съставлява 171 км.
  За строителството на водния път са изразходвани 2,3 млрд. евро.[/i]



Има и друго ...

Прокарването на плавателния път - Ледовит океан - Волга,  не ще да е явно , единственият титаничен проект на булгарите..

Атил каза преди: 3 д., 21 ч.

Симчо творческата ти фантазия е безгранична...
Не си в ред или продължаваш да се правиш на луд ли?
 Никакви кораби и екипаж не са загубили  по пътя . И нищо не са влачили през никакви блата,както ти нашепва развинтената ти фантазия и творческа историческа мисъл.

Ето тук се пообразовай относно водните пътища , нещо повече,до г.Болгар се пътувало по вода и от нашето областно пристанище на р.Лом(Арджа)в г.Червен

Повтарям ...
до г.Болгар се пътувало по вода и от нашето областно пристанище на р.Лом(Арджа)в г.Червен
Въпросът ми е простичък .. как мислите съфорумци - какъв е бил смисълът на подобно услено строителство на водни магистрали ... Необходимо ли е било това на Булгария  ... Дали пилеенето на огромни ресурси, не е довело до криза в Булгария?
 ..

.. По това време било въведена и категорията - държавни селяни(субаши), във връзка с ..... този нов воден път.

Тези субаши  .. не ще да са били малко на брой  .. при такива невероятни хидросъоръжения!
Но да не забравяме, че те , субашите висят, като разход на булгарското общество .. и са бреме за хазната..
ЗАЩО са били, толкова важни водните магистрали .. как мислите?

Знам , много по-лесно е да се каже "Тези описани флотове и водни пътища в Джагфар Тарихи са пълна безсмислица .. някой нещо е недоразбрал"! .. но това ще е прибързано ,мисля си ..
та Атил - Джумбурлу  се кълне,че сведенията в Тарихи-то са напълно верни! 1:1 ! 
Аз досега не намерих и една дума лъжа в летописите от този сборник.
За това , Джумби, статиите са ти толкова ценни!

...и хиляди хора, в България , четат статиите , основани на Джагфар Тарихи и се радват, че научават нови неща ..

един от тези хора съм и аз ... безкрайно странните и на пръв поглед алогични събития в Средиземноморието - свързани с Фатимидите, Кордовците и граф Борел Втори, ги научих именно от статиите на Атил ..
 а новите неща , научени сега от мене  .. са водните магистрали на булгарите .. Булгарский флот, гордо плува , над златни вълни!

Единственото което аз правя - е да се замисля .. колко ли сили и ресурс на държавата и част от БВП на Булгар е отивал за флота, прокарването на водни пътища и тяхната поддръжка??  ... 171 километра сравним воден път , в съвремието  е 2,3 милиарда евро!
Велика и  мощна държава ще да е била Булгария!!
Булгар ! Булгар !
« Последна редакция: Април 27, 2013, 12:20:39 от sim4o »

БГ История

Взимам думите си обратно!
« Отговор #14 -: Март 30, 2013, 13:13:15 »