Въоръжения и тактики > Общ форум - въоръжения и тактики

Някой има ли информация за БГ авиация през І световна война?

<< < (4/5) > >>

Thorn:
Какво има да се вярва - и първи полет и първо  разузнаване и първа бомбардировка с първите бомби - 1911 - Либия

85.187.205.247 - Dibo:

--- Цитат на: "Sturmpionier" --- Приятели,чета темата и се удивявам! За първия боен полет-в действителност е направен от италианците,но за бомбардировка не се знае точно,дали е имало.Чувал съм например,че самолетът е бил двуместен  т.н.н...
Но със сигурност ние българите сме пионерите на бойната авиация.Именно в Балканската война е първото масово използване на самолета за военни цели.За пръв път е извършено фото разознаване( което спомага за превземането на Одринската крепост) За пръв път се извършва бомбардировка,над вражезки позиции.За пръв път се извършва стратегическа бомбардировка(на гара Карагач).За пръв път се бомбардира противникова столица.За пръв път се разпространяват по въздуха позиви.За пръв път лети участва в боен порлет.
Първити авиационни бомби също са създадени от нас българите.
--- Край на цитат ---


Стига предъвкани измислици.  :roll:
Ето каква е истината (Цитат от Недялков, Д. Въздушната мощ - Зараждане. "Ваньо Недков" София 1999 стр. 207-210

"В Италия за първи път военните използват аероплани по време на годишните учения от 22 до 29 август 1911 г., ръководени от генерал-лейтенант Полио. Към „червените" са придадени капитан Карло Пиаца с „Блерио", капитан Рикардо Моизо с „Нюпор", лейтенант Константино Коаглия с биплан „Савоя" и младши лейтенант Гуилио Гавоти с моноплан Етрих „Таубе". „Сините" осигуряват лейтенант Манлио Гиноклио и лейтенант Франциско Роберти с моноплани Блерио", младши лейтенант Уго де Роси с моноплан „Нюпор" и лейтенант Леонардо де Рада с биплан „фарман". Маневрите се провеждат край Монферато, а самолетите излитат от полево летище край Нови и осъществяват множество разузнавателни полети. След края на учението голяма част от военните пилоти вземат участие в септемврийското авиационно състезание. За своите усилия за развитието на военната авиация капитан Пиаца и младши лейтенант Гавоти са наградени с „Меdagliа d'Oro".
Твърде скоро на италианските военни летци им се налага да приложат своя опит от проведените учения. Войната с Турция избухва на 29 септември 1911 г. Италия се опитва да разшири своето влияние в Северна Африка за сметка на разпадащата се Османска империя. След разисквания на военния съвет е преценено, че кавалерията не е подходяща за тежката служба в пустинята и за осигуряване с разузнавателна информация към експедиционните сили в района на бойните действия са прехвърлени по море 7 самолета и 30 от най-добре подготвените авиатори, между които 5-ма пилоти.
Създадената със самолети от летателната школа в Авиано 1 -а аеропланна флотилия се развръща до едно изоставено еврейско гробище край Джафра, близо до Триполи. На 15 октомври започва сглобяването на самолетите и няколко дни по-късно „Нюпор", два „фармана", два Етрих „Таубе" и два „Бле-рио" са подредени до импровизираната площадка за излитане и кацане и са "готови за облитане. Трудните атмосферни условия, високата температура и
пясъчните бури са препятствие за нормалната експлоатация на техниката, но тежките загуби, които търпи италианската пехота в битката при оазиса Шара-Шат вследствие набега на арабската кавалерия, принуждават командването на експедиционните сили да прибегне до самолетите като единственото средство, способно да следи движението на подвижните отряди на противника. Първият боен полет е на 23 октомври 1911 г. В 6,19 часа капитан Пиаца излита с „Блерио-11" и разузнава в района на Азизия, разположен на 60 км южно от италианските позиции. След повече от час полет се завръща с ценни сведения за точната дислокация на турските сили и арабските им съюзници. В следващите дни подобни летения стават рутинни и оказват неоценима помощ на сухопътните командири. На 28 октомври капитаните Пиаца и Моизо следят от въздуха за попаденията на артилеристите от линейния кораб „Сараденя". В този полет се ражда идеята за коригиране огъня на корабната артилерия от борда на самолетите. С флотските офицери е уточнена системата за сигнализация и седмица по-късно тя се реализира. На 1 ноември младши лейтенант Гавоти извършва за първи път в историята на авиацията бомбардировка от въздуха, хвърляйки 4 ръчни гранати. Използването на гранати срещу противниковата пехота и кавалерия е рутинна дейност за италианските пилоти в следващите мисии. Ефектът, който се търси, разбира се, е повече психологически, отколкото военен. След един подобен полет турското правителство обвинява летците, че са бомбардирали полева болница. Разследването на инцидента разпалва юридически спорове, тъй като съгласно Хагската конвенция от 1899 г. бомбардирането от въздуха се допуска, но само от летателни апарати по-леки от въздуха. Самолети там липсват по обясними причини. Член 25-и от Хагската конвенция от 1907 г. изрично забранява бомбардирането от въздуха на неотбранявани обекти, дори и да са цел на операцията на сухопътните войски, а също и на военни обекти, ако това заплашва живота и имуществото на цивилни граждани.
Независимо от успехите на младата италианска военна авиация, постигнала висока бойна ефективност, положението на сухопътните войски в Киренайка остава тежко. Използваните самолетни площадки до Тобрук и Дерна не позволяват осигурявянето и на това направление от ограничените сили на авиационното подразделение. Налага се развръщането на 2-а аеропланна флотилия в района на Бенгази. В състава й влизат 29 човека, от които четирима пилоти. Трите самолета („Блерио", „Фарман" и „Астерия") и 110-метровата площадка за излитане и кацане са готови за експлоатация едва на 29 ноември. Преди това, на 24 ноември капитан Миозо за първи път в реална бойна обстановка целеуказва за нуждите на полевата артилерия. И този, и следващите полети срещат все по-организирана съпротива. Към стрелковото оръжие, което в повечето случаи не може да достигне летящите на височини около 1000 м аероплани, се прибавя огънят на полеви оръдия на специални лафети, които позволяват воденето на огън по въздушни цели. При подобни обстоятелства е повреден самолетът на младши лейтенант Роберти. Опасността подтиква по време на януарското затишие техническия състав да започне да обшива седалките на пилотите с дебела ламарина.
Друга модернизация на аеропланите, предизвикана от опита в бойните действия, е монтирането на механични бомбодържатели, облекчаващи действията на летците във въздуха. На 24 януари 1912 г. към борда на самолет „Блерио" на капитан Пиаца е прикрепена получената от Италия фотокамера. Той изпълнява разузнаване с въздушно фотографиране на противника, а командваното от него подразделение участва в изпълнение на задача за картографирането на района между Триполи и Ал-Гарян. На 4 март 1912 г. съвместно с Гавоти, капитан Пиаца осъществява първия нощен разузнавателен полет и първата нощна бомбардировка. Дадена е и първата жертва в бойни условия.
На 12 август 1912 г. загива пилотът Пиетро Манзини. Изпълнявани са задачи и за хвърляне на позиви над противниковите позиции.
В интерес на експедиционните сили на площадките край Тобрук и Дерна пристигат две групи доброволци, членове на Кралския италиански клуб, водени от неговия председател Карло Монти. Те са от по 4 човека и всяка от тях се командва от офицер. С 8-те самолета, с които разполагат за периода от декември до март, извършват общо 150 полета. В един от тези отряди е експериментирана радиосвръзка като средство за комуникация с потребителите на разузнатата информация. На един от самолетите е монтиран малък приемник и е приет сигнал, предаден от борда на боен кораб.
Действията на младата италианска военна авиация в Либия доказват на целия свят, че новото оръжие, макар и представено от крехки аероплани със слаби двигатели, е достатъчно ефективно и мобилно, за да играе важна роля в хода и изхода на бойните действия. Утвърждават се два основни способа за въздушно разузнаване - визуалното и фоторазузнаването, нанасянето на удари от въздуха (колкото и символичен характер да имат, те са практика в конфликта), коригиране огъня на артилерията и разпръскването на пропагандни материали, т. е. разкриват се много от съвременните задачи, решавани от авиацията."


--- Цитат на: "Sturmpionier" --- Колкото до Чаталджа-това не единично сражение.При щурма от !7 ноември се постигат само локални успехи,но при абсолютно неизгодно положение за нас.Освен,че имат числено превъзходство(!?) ,турците са заели силни фортове.При настъплението на турците при Чаталджа 5 февруари 1913  два пъти по многобройната им армия е отблъсната с тежки  за тях загуби.
По време на щурма на Одрин на 11 март за демонстрационна атака е хвърлена към Чаталджа 1 Шопска дивизия.Пропусат да и кажат кажат ,абаче, че атаката трябва да бъде само демонстрационна.В резултат шопите пробиват позицията.
При Добро Поле съглашенците постигот укпех с 10 пъти по-вече войници,24 часа арт подготовка и след три дена боеве срещу 5 героични български полка.Те  отстъпват,едва след като е дадена такава заповед.
Това броите ли го за поражения?
--- Край на цитат ---


Не..как...естествено че сме победили и при Чаталджа и при Добро Поле и навсякъде където сме се сражавали.  :roll:
Само случайно сме загубили войните, ей така между другото.



--- Цитат на: "Sturmpionier" --- А за гръцкият войник със знамето-пропаганда.Вие вярватели си,че гърчолята могат да натупат наш пехотен полк,че да му вземат и знамето!?
--- Край на цитат ---


Могат, разбира се, и са го правили. Нека да припомним един такъв по-известен случай:
Яребична 30.05.1918 - след два дни артилерийски бомбардировки гръцки войски с изнендваща нощна атака разгромяват целия 49-ти пехотен полк при Яребична и Хума. 1700 българи са пленени и няколкостотин са убити. След контраатаки съседните български части успяват да възстановят целостта на фронта.

metonaidenov:
С риск да се повторя пак ще кажа, че за нас - българите - остава немалката заслуга за използването на бойна авиация за пръв път на Стария континент... Така че не може да се оплакваме, че сме лишени от повод за историческа гордост... Просто не трябва да се преувеличават историческите факти, за да не се създават митове и впоследствие при развенчаването им да няма излишни разочарования  :compress

Sturmpionier:

--- Цитат ---Могат, разбира се, и са го правили. Нека да припомним един такъв по-известен случай:
Яребична 30.05.1918 - след два дни артилерийски бомбардировки гръцки войски с изнендваща нощна атака разгромяват целия 49-ти пехотен полк при Яребична и Хума. 1700 българи са пленени и няколкостотин са убити. След контраатаки съседните български части успяват да възстановят целостта на фронта
--- Край на цитат ---


Я,съвсем забравих,че съм писал тук...
Мисля ,че знамето на въпросния полк е било в това време в щаба на дивизията.
А и нека да погледнем баланса на силите: нашия 49 пех. полк на вис.Яребична срещу 3 гръцки и 1 френска дивизия + един полк сенегалски негри с общо 200 оръдия.(нашите разполагат едва с 77 оръдия,пръснати на голямо разтояние и с ограничено количечество снаряди.Още по-вече ,че противникът се възползва от димната завеса,направена от снарядите.Това ли е великата гръцка победа?
А да - и според генерал Недев арт.подготовката продължава не 2, а 8 дена. :wink:

Dibo:

--- Цитат на: "Sturmpionier" ---Я,съвсем забравих,че съм писал тук...
Мисля ,че знамето на въпросния полк е било в това време в щаба на дивизията.
А и нека да погледнем баланса на силите: нашия 49 пех. полк на вис.Яребична срещу 3 гръцки и 1 френска дивизия + един полк сенегалски негри с общо 200 оръдия.(нашите разполагат едва с 77 оръдия,пръснати на голямо разтояние и с ограничено количечество снаряди.Още по-вече ,че противникът се възползва от димната завеса,направена от снарядите.Това ли е великата гръцка победа?
А да - и според генерал Недев арт.подготовката продължава не 2, а 8 дена. :wink:
--- Край на цитат ---


Я, как извърташ като съветски военен историк.  :D  Как преброи противника? Не ти ли хрумва, че 4 дивизии просто няма как да се развърнат срещу Яребичина?
Все в тази връзка, забрави да споменеш за масовото участие на самолети от противника за непосредствена поддръжка, което между другото допринася немалко за тяхната победа.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия