Автор Тема: Български аристократи 15-18 в.  (Прочетена 14412 пъти)

Неактивен лаутаро

  • Участник
  • ***
  • Публикации: 39
  • Респект: 0
Български аристократи 15-18 в.
« -: Април 09, 2010, 23:46:01 »
“В тази страна България изобщо няма благородници, както и в цялата турска земя… Мнозина от родовете на старите владетели … се женят за овчарски дъщери.” - Раймонд Любенау 1587г.

Този кратък цитат от пътеписа е само едно от свидетелствата за наличието на останки от средновековната българска аристокрация в края на 16 и началото на 17в., а може би и по-късно. Но може ли това да се нарече аристокрация? Или аристокрацията е напълно унищожена непосредствено след османското нашествие и това, което е видял немският пътешественик са представители на обикновенния български елит, които някак си са се похвалили или просто са одговорил утвърдително на въпроса дали са наследници на българските владетели.
Коя теза бихте защитили?

БГ История

Български аристократи 15-18 в.
« -: Април 09, 2010, 23:46:01 »

Неактивен Атил

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 306
  • Респект: -9
  • Булгар
Re:Български аристократи 15-18 в.
« Отговор #1 -: Април 11, 2010, 21:58:34 »
Понеже още съм тук и преди малко пуснах третата част на "Малко известната история на българите",реших да взема отношение по въпроса за аристократите.Една част е била унищожена,друга част са станали мюсюлмани и са се влели в редиците на османската аристокрация,трета част са били продадени в робство по пристанищата на Европа, Азия и Африка,заедно с много други редови българи.Дори по едно време е имало "мода"по Испания и Италия благородниците /по-състрадателните и христолюбивите а може би и по-предприемчивите.../ да ходят по пристанищата и да откупуват български благородници.Четвърта част са емигрирали,но има и такива които са споделили съдбата на народа.Османската империя е била теократична монархия и в нея християните са нямали политически права,светската и духовната аристокрация са били враг номер-1 на завоевателите.Според мен точно представители на военната аристокрация са основателите  на съпротивителното движение още от първите години на окупацията.Юридически ние сме били завладени и окупирани,никой не е подписвал никакъв договор за предаване на България като част на Османската империя.Едно от значенията на думата "пленен" на славянски е "заробен",народа така го е възприемал и така е останало като нарицание.Така че не сме само народ от орачи, копачи и овчари.
Понеже няма нищо тайно,което
да не стане явно;
И нищо не е станало,за да бъде скрито,
но да излезе наяве.

                         Марк,4:22

Неактивен лаутаро

  • Участник
  • ***
  • Публикации: 39
  • Респект: 0
Re:Български аристократи 15-18 в.
« Отговор #2 -: Април 18, 2010, 20:04:18 »
Здравей Атил. Ти казваш ,,...но има и такива които са споделили съдбата на народа" - точно тук е въпроса. Ясно е че все някой потомък на българското болярство е отцелял през 16-17в. но какво е било неговото положение в обществото? Ако това са били родове на старите царе, както казва Раймонд Любенау, които орът, копаят, пасът овцете и работят ангария на местния бей то какво от това? Или може би това са аристократи не само по произход но и по дух  и дори образование, които не дават мними наследници на българската корона по време на търновските възстания? Чел ли си някакви извори по въпроса?
Що се отнася до въпроса владичество или робство. То безбройни са податките, които показват, че българите приемат своето положение като робство. Османистите обаче не приемат тази дума. Общо взето това се отнася и за повечето историци. Това е обяснимо. Бълг. не са били юридически роби. И тук се ражда този тъп спор от който някой правят политика.

Неактивен Атил

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 306
  • Респект: -9
  • Булгар
Re:Български аристократи 15-18 в.
« Отговор #3 -: Април 20, 2010, 23:24:59 »
Народа го е приемал като робство,макар земята да била на султана т.е. държавна.Данъците са били убийственни и то нарочно,главната цел е била да се отслабват християните чрез принудителна ислямизация и отродяване .Тук например през 17 век вдигат данъците за християните 12 пъти !През този период за 30-40 години християните в Сеново намаляват с 2/3 ...А 9 капански села си запалват къщите и "заминали в неизвестна посока",както пише в доклада на валията.Данните са от турските регистри по това време.След като слугуваш на чужда държава и то в рамките на шириатското право,което не признава за хора никой друг освен мюсюлманите,то ясно ,че робство ще го нарекат, какво друго?Тия днешните маймуни или не са наясно за какво става въпрос или го правят нарочно.Мисля че го има и едното и другото.След Второто Търновско въстание външната аристокрация губи надежда,че в обозримо бъдеще ще си върне Царсвото и повечето от тях постепенно се вливат в редиците на влашката,молдавската,унгарската,руската,литовската и други европейски аристокрации.Една част от парите на Царството остават да работят и подпомагат българските работи във Влашко,по -късно попадат в братята Георгиеви/дарителите на Софийския университет/Не само част от военната аристокрация споделя съдбата на народа,някои основават селища в Балкана,дори в Странджа,тези родове са били известни дори популярни,някои организират отбраната на селищата срещу кърджалиите.Особенно след разрешението на султана християните да се воъражават за защита от разбойниците.Оттогава у народа останало много скрито оръжие.Освен като" чорбаджии",монаси,аристократи от войската от първите години на завладяването са организирали воъражената съпротива.Отначало от разпилените части на войската.Първоначално хайдутите не са ходели пеша по Балкана на групи от 10-12 човека а са били събрани в конни дружини от 100 до 300-400 човека.Оттогава се създават традициите и неписаните закони,както и винаги да има войвода/войсковод/,байрактар/чета без знаме е невалидна и фалшива и се е смятала за харамийска,разбойническа/.Освен това в Северозападна България се е запазил правния институт на Кнезовете.Като длъжност в местното самоуправление.Кнезовските родове водят началото си от местната аристокрация.Има един деец на просветното и национално-освободителното движение -Иван Кулин,който е от такъв род.Потомци са останали,жени,деца ,внуци...,някои разпилени сред бежанците по гори и баири,всеки е имал различна съдба ,и Григорий Цамблак е бил от болярски род.Освен дружини, основават манастири,скални църкви/в Сеново в скалната църква има рисунка на тризъбеца-Царския символ на рода Дуло/В Балчик е открита пък тамгата/знака/на рода на Атила,макар те може би и до днес не знаят какво е,но хората са имали памет.Фалшиви претенденти могат да издигат гърците,сърбите и комунистите,ние българите и до ден днешен сме прекалено големи балами за да го направим.Особенно пък аристократите ни, които са били много чувствителни и честолюбиви.И аз като Нурутдинов знам потеклото си макар да не съм мюсюлманин/те били длъжни да знаят предците си поне до 7-мо коляно/Той е от рода Ойгър Амир идващ от дъщерята на Атила,Бегдиль-бика.За моя род няма да пиша,но през последните 100-150 години пак е споделил съдбата на народа.Имало е всякакви,но не и слуги и подмазвачи.Кръвта вода не става.Мисля,че през турското робство народа не са успели да го пречупят,ако е станало нещо такова то е от последните десетилетия. Напоследък взех да мисля повече за бъдещето отколкото за миналото...
Понеже няма нищо тайно,което
да не стане явно;
И нищо не е станало,за да бъде скрито,
но да излезе наяве.

                         Марк,4:22

Неактивен лаутаро

  • Участник
  • ***
  • Публикации: 39
  • Респект: 0
Re:Български аристократи 15-18 в.
« Отговор #4 -: Април 28, 2010, 23:27:47 »
Напълно съм съгласен, че народът го е приемъл като робство. Данни в изворите за това бол.
Но собственноста върху земята в османската империя е голяма бъркотия и не може да се обясни с ,,била е на султана т.е. държавна". Най-накратко и обобщаващо може да се каже, че собственноста върху земята (едно и също парче земя) има минимум три нива. Ти каза едното. Освен това земята се дава под формата на тимар или хас на спахиите. И последно земята е частна собственост на селската рая. Това съвсем не изчерпва въпроса. Ти самият си дал пример за още един елемент от собствеността върху земята. Раята бяга най-вече към въкъфските имоти където данъците са малко по-леки, а законите се спазват много по-стриктно. За сега толкова по този въпрос.
,,Тия днешните маймуни или не са наясно за какво става въпрос или го правят нарочно." Ти кои днешни български османисти си чел? Не статии във вестници, а трудове на османисти? Моето скромно мнение е че османистите използват думата владичество като уточнение. Безспорен факт е че българите не са юридически, а само духовни роби. Това е технически термин, който не противоречи примерно на литературата и на Вазов или пък на нашата емоция. Биолозите също използват латински наименования на всичко живо но това не означава, че не знаят как се говори български. Истината е обаче, че имаме поне един привърженик на думата владичество на всички нива но той не е османист. Знаеш ли кой е той?

Неактивен Атил

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 306
  • Респект: -9
  • Булгар
Re:Български аристократи 15-18 в.
« Отговор #5 -: Април 29, 2010, 20:40:07 »
Не го знам кой е,но честно казано и да го знаех за мене все тая...Аз ги наричам така общо взето тия всичките които са от един дол дренки.Всякакви ментори,общественни деятели,хората които се занимават с управление,които както си мислим правят политика/науката и в частност историята са вътре в тези неща и нейните насоки и дори съществуването и зависят от тях/.Картинката е много жалка,тия хора се въртят кото ветропоказатели...,и на тях никой за нищо не може да разчита.Доколкото знам подобни "елити" има само в  Африка и Латинска Америка.Та за турското робство ли или някакви си аристократи ще им мигне окото да ги признаят или отрекат,всичко е въпрос на конюнктура,както го казват по научному.Чел съм Илчев навремето и Вера Мутафчиева,но по ми е допадал Николай Хайтов,макар да се водеше писател той много старатетелно изучаваше и проверяваше всичко за което се захващаше да пише.Има един сборник с разкази "Хайдути",препоръчвам го и като шамански потомец гарантирам,че това е историческа книга за турското робство.Тя има по-голяма научна стойност и е по-достоверна отколкото някои по-нови учебници.Закони е имало в Османската империя,както имаше у нас по времето на комунизма ,както има и сега,но те не са се прилагали еднакво спрямо всички.Дори сред самите мюсюлмани а какво остава за християните.И преди и сега ние сме свидетели у нас на тези двойни стандарти а тогава е било още по фрапиращо и брутално.Ако искаш може да дискутираме по въпросите от историята от този период,мисля,че имам едни интерестни материали и от краеведските изследвания.Сега обаче изпратих една статия за старата история/за тризъбеца и неговата история и значение като символ и т.н./Обещал съм си да пратя още една за старата духовна култура и религиозна митология,тези неща са в основата на нашето миросдание а малко се знае и много се злоупотребява с тях.След това ми предстоят някои отдавна замислени лични ангажименти,така ,че в близко бъдеще няма да имам много време...Но на Хайтов още като дете му повярвах щом разбрах,че Ангел войвода  обичал да се подстригва по хунски!Чао и до нови срещи.
Понеже няма нищо тайно,което
да не стане явно;
И нищо не е станало,за да бъде скрито,
но да излезе наяве.

                         Марк,4:22

Неактивен ivany

  • Професор
  • ****
  • Публикации: 77
  • Респект: 5
Re:Български аристократи 15-18 в.
« Отговор #6 -: Май 25, 2010, 15:32:37 »
Малко за Св. Пимен  Софийски. Според житието, когато е 55-годишен напуска Атон, след като му се явява Св. Георги и му поръчва да се върне при народа си като духовен водач. В житието на св. Пимен, писано от ученика му Памфилий, което се пази днес в библиотеката на Зографския манастир в Света гора, за него е казано, че е "съградил над 300 църкви и 50 манастира в Софийско".
Ктиторски надпис на Суходолския манастир: "С изволението на Отца и с помагането на Сина и изпълнението на Св. Духа изписа се този храм "Рождество Богородично" започна се през месец юли и се завърши през месец август при настойника йеромонах Пимен в лето 7113 (1606 г.) Вукомир и Павел (ктитори)". За един месец го изписват храма, което навежда на мисълта за солидно финансиране и не малък екип от помошници и ученици.
От въпросните 15 запазени манастира данни за негова (и на сътрудниците му) собственоръчна стенописна и иконописна дейност има в поне 9 съхранени: “Св. Никола”- Царибродско ,Куриловски, Сеславски, Черепишки, Суходолски, Драгалевски (един от пластовете), Сливнишки, Подгумерски, Планинички и пр. Другите въздигнати по същото време и същия регион обители: Искрецки, Илиенски, Кремиковски (унищоженият втори притвор), Струпецки, Карлуковски, Разбоишки, Маломаловски, Елешнишки, Билински и пр. са с близка стенописна и иконописна дейностост оставена от сътрудниците или учениците му
Повечето от тези манастири съм ги обиколил. В някои от тях трудно се влиза, недействащи са, сградите са в руйни, в повечето са в процес на някаква реставрацея на църковните сгради и стенописи. Иконописната дейност е майсторски изпълнена, професионално, по канона. Правят впечатление две неща:
1. Повечето манастири са малки, “селски”, но изнесени в планината и сравнително естествено добре укрепени.
2. на доста от местата в близост има и останки от “калета”. Не голями, с площ до декар. Зидарията – на това което е остоноло – е от ломен камък, техника от късното средновековие. На доста места са поровили и иманяри.
И тука излизат въпроси свързани с българската аристокрация през този период – била тя военна ( спахии – християни ) или духовна.
С какви правомощия основава манастири и назначава игумени? Това не става без съответно упълномощаване и без благословията на местните метрополити – Софийски и Охридски. Нито без разрешението на османските власти - в столицата и по места.
С какви пари се построяват или въстановяват манастири и назначените игумени с какви пари издържат тези брадства? Това не става без съответно съдействие на местните спахии, които експлоатират софийските села.
За Софийския санджак и за спахии – християни, за софийската епархия и нейните шефове през този период не можах да намеря нищо конкретно.Толкова ли нищо не е останало или е било нелицеприятно на властимащите през последните години??
Мисля, че не само тази епархия, а другите на север от Стара планина по  това време  са под шевството на Българската Охридска епископия. Като видим кои управляват там в тези години - такава плеада размирни архиепископи, които вместо да седят и да си гледат рахата / като днешните / обикалят из цяла Европа. Това също е българска аристокрация.
1.Архиепископ Гавриил, охридски архиепископ около 1580-1587 година и повторно около 1593-1596 година. През 1582 година Гавриил участва в църковен събор в Константинопол. През 1585 година взима участие в друг събор, който отстранява константинополския патриарх Пахомий II. През 1586-1587 година пътува в Русия и Западна Европа, за да събира дарения за църквата. Изглежда Гавриил напуска архиепископския пост около 1587 година. През 1593 година вероятно отново е избран за архиепископ и получава дарения от Русия по повод създаването на Московската патриаршия. Умира или напуска отново длъжността преди 1596 година.
2.Архиепископ Атанасий развива активна дипломатическа дейност, търсейки връзки с близките западноевропейски държави, които да подпомогнат освобождението на Балканите от османска власт. През 1596 година се среща с представители на Венецианската република и неуспешно ги убеждава да окупират Албания. Той твърди, че с помощта на 2-3 хиляди войници и на местното население би могъл да предаде цяла Албания на венецианците. Вероятно през 1597 година Атанасий заминава за Италия и в Охрид е избран нов архиепископ.
През януари 1598 година, затънал в дългове, Атанасий напуска Рим и отива пеш в Неапол. Там вицекралят отказва да го приеме или да му издаде препоръки за други владетелски дворове, но му дава малка парична помощ. През юни, заедно с пелагонийския митрополит Йеремия, Атанасий заминава за Прага при император Рудолф II. В доклад до императора, който по това време е във война с Османската империя, той заявява, че с 3 хиляди войници ще завземе Албания и с помощта на 40 хиляди местни въстаници ще настъпи към Солун.
През 1606 година Атанасий, вече завърнал се в Охрид, отново е архиепископ. По това време пътува в Русия в търсене на дарения. Той организира отряд от 12 хиляди души, но неаполитанските вицекрале неколкократно го убеждават да изчака с въстанието, докато Испания стане готова да се намеси. Изглежда около 1614 година Атанасий отново напуска архиепископския пост, но през 1615 година за трети път е архиепископ и отива в Неапол, за да говори лично с вицекраля. Той го приема и препраща исканията му на крал Филип III. Сега той твърди, че с малка помощ е в състояние да завземе дори Константинопол и островите в Егейско море. Това са и последните сведения за архиепископ Атанасий.
3.Варлаам е охридски архиепископ около 1597-1598 година. Изглежда заема поста около 1597 година, след заминаването на предшественика му Атанасий на дипломатическо пътуване в Западна Европа. Обезглавен е от турците на 28 май 1598 година във Велес.
4.Нектарий е охридски архиепископ около 1598-1606 година и вологодски архиепископ през 1613-1616 и 1625-1626 година.Нектарий заема катедрата в Охрид след екзекуцията на архиепископ Варлаам през май 1598 година. През август той пристига в Молдова в търсене на дарения и остава там дълго време. През юни 1600 година ръководи събор в град Яш, след което заминава за Полша. Не по-късно от 1604 година посещава и Русия. Отново през този период той пътува и до Антверпен. Не е сигурно кога напуска архиепископския пост в Охрид, но това става преди 1606 година, когато архиепископ е Атанасий.

Неактивен лаутаро

  • Участник
  • ***
  • Публикации: 39
  • Респект: 0
Re:Български аристократи 15-18 в.
« Отговор #7 -: Май 29, 2010, 23:17:46 »
Когато поставях темата имах в предвид дейността на архиепископ Атанасий и събитията около Търновоското възтание но въпроса на който не мога да одговоря е дали това е потомствентата аристокрация от средновековието или просто елит, който съществува във всяко общество и по всяко време. Разбирам, че църквата е последното убежище останало на българския народ през 16 и 17 в. но достойните за възхищение дела на знайни и незнайни люде не предопределя благородническия им произход.

,,За Софийския санджак и за спахии – християни, за софийската епархия и нейните шефове през този период не можах да намеря нищо конкретно.Толкова ли нищо не е останало или е било нелицеприятно на властимащите през последните години??"
До колкото съм наясно по въпроса спахии-християни е възможно да са съществували само в началото на османското завоевание като това е един от начините за приобщаването на местната аристокрация към новата власт, а в последствие и религия. През 16-17в. сред спахиите отдавна няма представители на др. религии. Все пак ако властите у нас са потулили всички данни за християните сапхии, както смяташ, то няма как да не е останало нещо в Сърбия, Албания, Гърция, Турция, Египет...

debozman

  • Гост
Re:Български аристократи 15-18 в.
« Отговор #8 -: Юли 21, 2010, 22:36:40 »
Цитат
Понеже още съм тук и преди малко пуснах третата част на "Малко известната история на българите". . .


Къде ги пускаш тези "части" бе Атила на "Малко известната история на българите" ? Може ли да се четат от по-прости като мен на свободен достъп или са само за по-елитна публика предназначени ?
поздрави.

Намерих го.
 Белодрешко, Йончев, Помака и др. сериозни люде са казали достатъчно и повече не може да се допълни. Гъзи Баба например много ми хареса.  ;)Тази творба обаче трябва да е в раздел "Резан чеп фентъзи", подраздел "Шекер уйдурми". Поради тази причина не можеш да представиш и една-единствена историческа фактология, пък макар и кьорава.  Не ти режа главата с пиратската секира по материала, защото тя е за сериозни писания и противници, а не за палячовщини и приказки от "7 000 000 и една нощ". Давай смело с четвъртата част.
Поздрави.
« Последна редакция: Юли 21, 2010, 23:07:08 от B. Georgiev - bozman »

Неактивен Атил

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 306
  • Респект: -9
  • Булгар
Re:Български аристократи 15-18 в.
« Отговор #9 -: Юли 22, 2010, 15:58:14 »
От празните ти дрънканици за пореден път става ясно,че не се интересуваш от история а от пропаганда и агитация!Историческата фактология е налице, но явно в главата ти и в душата ти няма никаква наличност.Нищо не можеш да ми отрежеш щото и на 50години си оставам още на линия.Едно време нашите тюрко езични булгари са служили до 63 години.А ако Гази Баба само ти се присъни ще се разболееш от хронично сърцебиене и нощно напикаване.Сериозните хора имат чувство за хумор и поне малко акъл в главата си т.е. поразбирват нещо и от история.Така че освен в сайта тези неща ще излязат и печатно,за четиво на сериозни хора.
Съжалявам за резкия тон,но иначе не става с такива като тебе.Четвъртата част ако може така да се нарече е в наличност,но не е публикувана още.Но може да се види или от там при другите или от профила.Кой знае защо не излиза целия текст за източника...Това е превода една статия на роднината на Цар Самуил-проф.Нурутдинов!От в-к"Болгар Иле,казва се на руски-"Древнейшая история Троезубца".Публикувана е и в том-3 на "Джагфар Тарихи"-изд.от 1997год.Пратил съм я на български:"Най-древната историа на Тризъбеца".Става въпрос за история а не за научно-фантастични разсъждения като вашите и цитати на всякакви чули -неразбрали или пък вообще хал хабер си нямащи нито от българите нито от историята им!
« Последна редакция: Юли 22, 2010, 16:52:22 от Атил »
Понеже няма нищо тайно,което
да не стане явно;
И нищо не е станало,за да бъде скрито,
но да излезе наяве.

                         Марк,4:22

debozman

  • Гост
Re:Български аристократи 15-18 в.
« Отговор #10 -: Август 21, 2010, 19:44:58 »
Цитат
. . . .Това е превода една статия на роднината на Цар Самуил-проф.Нурутдинов!От в-к"Болгар Иле,казва се на руски-"Древнейшая история Троезубца". . . .

--- Мога да поясня и как изглежда Тризъбеца. "Три зъба" - единият изправе и дълъг, а другите от двете му страни малки, заоблени и увиснали. Бленуваната  мечта на всяка кагебейка от Тюмен и околностите. Филма "Златния зъб" е правен по този исторически паметник . . .
Поздрави.

Неактивен Атил

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 306
  • Респект: -9
  • Булгар
Re:Български аристократи 15-18 в.
« Отговор #11 -: Август 28, 2010, 13:04:48 »
Статията е отпечатана в том Трети на "Джагфар Тарихи"от 1997 год.Но поради убийството на редактора Раил Шарипов,не е излязал в Оренбург а в Казан и то едва в 270 екземпляра.

Има я в този сайт,може да се прочете от профила ми.Влиза се от раздела със  статиите,като се кликне върху -публикувано от АТИЛ.След някоя от трите части на "Малко известната история на българите".
В раздела "Теми по история".

Става дума и за аристократи,но повечето от тях са далеч преди 14-ти век...
« Последна редакция: Септември 07, 2010, 14:52:39 от Атил »
Понеже няма нищо тайно,което
да не стане явно;
И нищо не е станало,за да бъде скрито,
но да излезе наяве.

                         Марк,4:22

Неактивен ivany

  • Професор
  • ****
  • Публикации: 77
  • Респект: 5
Re:Български аристократи 15-18 в.
« Отговор #12 -: Септември 21, 2010, 14:09:53 »
Макар че Боцмана разводни темата, изглежда че и  тя, като някои други теми в българската историография, е табу.
"….. Обикновено ние говорим за тъмното робство през османското владичество, за това че българската църква е била унищожена и подчинена на гръцката, без обаче да отчетем взаимоотношенията, които са засвидетелствани през ХV в. между вселенския патриарх  Йосиф ІІ Шишман - племенник на цар Шишман в Константинопол и митрополитите в България. Доказателство е, че нашият търновски митрополит Игнатий е българин, са и надписите в неговия катедрален храм, тъй като “Св. Петър иПавел” е изписана в 1442 г. на старобългарски език, при това в търновска редакция, …..
…..Явно нашата българска търновска църква не е била унищожена и подчинена насилствено от вселенския патриарх, а по-скоро за една добра координация между Констинтинопол и вече завладените градове от османлиите. Самият Йосиф ІІ се появява като вселенски патриарх в Константинопол, не случайно. Идеята е била да се скрепи един съюз между византийската и българската аристокрация. Примери: градоначалникът на Константинопол по време на отсъствието на императора, Павел Асен, който владее Несебър. Адютантът на брата, на императора, е Христофор Асен. Ето ви българската аристокрация директно в светската власт, не само в църковната. Няколко щрихи показват ХV-.то столетиевече по един по-различен начин ….."
Българите и Флорентинската уния от 1439 г. доц. д-р Зарко Ждраков
http://forum.mediapool.bg/viewtopic.php?t=4331&postdays=0&postorder=asc&start=15
Много интересно – ето ти българска аристокрация, но човека е забравил да цитира источниците си. А българската и константинополската аристокрации са омешани много по от отдавна - някъде от времето на Самоила се борят за кесарската ни/му кръв.


Неактивен Атил

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 306
  • Респект: -9
  • Булгар
Re:Български аристократи 15-18 в.
« Отговор #13 -: Септември 21, 2010, 16:52:44 »
http://www.monitor.bg/article?id=209772  http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=5712
Тук намерих,нещо интересно и явно достоверно по темата.
Освен това не трябва да се забравя,че и в зараждането на хайдутството голям принос имат и аристократите.Неписаните закони,статута на Войводата/войсковод/,на Знаменосеца...,тава няма как да е дошло от орачите,копачите и овчарите.Колкото до омешаната аристокрация,нея винаги я е имало,имало е да се омешат и с турците и са си останали на власт и то по-голяма от преди.
Понеже няма нищо тайно,което
да не стане явно;
И нищо не е станало,за да бъде скрито,
но да излезе наяве.

                         Марк,4:22

Неактивен Sur

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 488
  • Респект: -30
  • КОЛЕКЦИОНЕР НА ВРЕМЕ
Re:Български аристократи 15-18 в.
« Отговор #14 -: Септември 21, 2010, 19:20:11 »
Казал си го много точно!Поздрави!
БОГ Е ДАЛ НА ЧОВЕКА СВОБОДНА ВОЛЯ,КОГО ДА ОБИЧА И КОГО - НЕ!СПОРЕД ДАДЕНАТА МИ ОТ НЕГО СВОБОДНА ВОЛЯ,НЕ ОБИЧАМ РУСНАЦИ,РУСКИНИ И РУСОФИЛИ!

БГ История

Re:Български аристократи 15-18 в.
« Отговор #14 -: Септември 21, 2010, 19:20:11 »