Автор Тема: Македонците са първите християни в Европа  (Прочетена 51455 пъти)

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8
Re:Македонците са първите християни в Европа
« Отговор #30 -: Юни 23, 2011, 21:21:42 »
Боцмане, радвам се, че ти помагам, като ти дообяснявам неща, публикувани от мене.. за които периодично питаш..  ;) ;) Кво стана с разшифровките, какво ли, ще да значи на български (славянски) Пулпьдева.. или вече и ти си съгласен, че това е просто начин на произношение, на Philip..
По принцип, начинът на произношение, но пък на град Тропхеум Траянум и появата му, като Тропа Траяна, в един документ е част от моята аргументация за Боян (ще публикувам цяла брошурка в  оня сайт!!) .. та кое как се произнасят имена и как се записва фонетично в някои документи си е важно..
Ако пък продължаваш да твярдиш, че това "Пульпдевa" е някакво латинско.. наименование,или пък, смяташ, кой знае защо , че би трябвало да се превежда смислово на славянски- ОК.. така смяташ.. разбрах ти тезата!!
А за Пловдив, как се видозменя от Пулпудева и как в бая източници го има това Пулпудева,съвет- отварай... чети! Ми отвори Александър Фол, или някой друг, писал за историята на града.. Виж в сайта на общината-там в Общна Пловдив работи един добър историк ,Сашо Долев... или виж някъде другаде.. Бе за Пловдив море от сайтове.. мерак да имаш да четеш!
« Последна редакция: Юни 24, 2011, 00:50:40 от sim4o »

БГ История

Re:Македонците са първите християни в Европа
« Отговор #30 -: Юни 23, 2011, 21:21:42 »

debozman

  • Гост
Re:Македонците са първите християни в Европа
« Отговор #31 -: Юни 24, 2011, 01:04:45 »
Боцмане, радвам се, че ти помагам, като ти дообяснявам неща, публикувани от мене.. за които периодично питаш..  ;) ;) Кво стана с разшифровките, какво ли, ще да значи на български (славянски) Пулпьдева.. или вече и ти си съгласен, че това е просто начин на произношение, на Philip..
По принцип, начинът на произношение, но пък на град Тропхеум Траянум и появата му, като Тропа Траяна, в един документ е част от моята аргументация за Боян (ще публикувам цяла брошурка в  оня сайт!!) .. та кое как се произнасят имена и как се записва фонетично в някои документи си е важно..
Ако пък продължаваш да твярдиш, че това "Пульпдевa" е някакво латинско.. наименование,или пък, смяташ, кой знае защо , че би трябвало да се превежда смислово на славянски- ОК.. така смяташ.. разбрах ти тезата!!
А за Пловдив, как се видозменя от Пулпудева и как в бая източници го има това Пулпудева,съвет- отварай... чети! Ми отвори Александър Фол, или някой друг, писал за историята на града.. Виж в сайта на общината-там в Общна Пловдив работи един добър историк ,Сашо Долев... или виж някъде другаде.. Бе за Пловдив море от сайтове.. мерак да имаш да четеш!


--- В този случай от ІІ в., името е Philipi, което  предположително се счита, че значи и  Philipopolis. Ето за този град говоря - нито на Пулпудева, нито за Пълден. Дори Йордан да го нарича през VІ в. Пулпу-дева, пак не касае този въпрос през ІІ в., Ап. Павел, кои  са първите християни и т.н.

Ако пък продължаваш да твярдиш, че това "Пульпдевa" е някакво латинско.. наименование . . .
--- Pulpu-deva е име с два латински корена. Ти ако искаш го смятай за тракийско-пелазгийско - няма да ти противореча.

Кво стана с разшифровките, какво ли, ще да значи на български (славянски) Пулпьдева
--- Тези разшифровки не ме вълнуват Симеоне. Мен ме вълнува една друга разшифровка с "руницата" на иберийските текстове, където се декодира онзи ден име "Апиз" чрез българска реч и този Апиз си е едно към едно фригийски Бог. Ще го поогледам още и ще го пусна тук-там.

Поздрави.

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8
Re:Македонците са първите християни в Европа
« Отговор #32 -: Юни 24, 2011, 08:03:03 »
Ами.. стигаме пак до неяснотата  ;) ;) Пулпу- дева.. дали е трако-пелазгиско-дакско или е латинско, няма какво да спорим.. Но е ясно, как се е видоизменило в Пловдив!...

 Името Пулпудева и производното му-Пловдив, е съществувало паралелно с Филипи, Филипополис, Филибе... може би, ако е прав Дуриданов , за "дева= град" е имало и някаква смеска с някакво проиношение, което сега не можем да възстановим Филип-дево или Пулподево.. и т.н. Тука гадаем, съвсем безсмислено... Така паралелни, съществуват и до ден днешен наименования като Триест, Трст, Триесте.. или Беч,Виена,Виден.. или Одрин-Единре-Андреаполис, или Бауцен-Буценов.. или Цариград-Константинопол-Стамбули-Истамбул.. или Тимишоара- Темешвар на различни езици-наименованията на някои старинни градове са различни.. Нищо не им пречи, да съществуват по едно и също време,тези начини на назоваване .. така е и сега и то с Пловдив- в момента го наричат и Филибе, и Пловдив, и Филипопол-в различни балкански държави.. Тимишоара  .. В МОМЕНТА ИМА И ДРУГО ИМЕ -  Темешвар! Един град ЕДНОВРЕМЕННО може да има няколко имена ... сега, в момента.

Как един писател в 1,2 или 12 век би предал някакво наименование?!Ами би го предал, по различен начин-зависи той самият в каква културна среда живее, за какви хора, си мисли че пише-та да го разберат и т.н.... Напр. в много летописи, друго освен Цариград или Цесаря-града не е написано.. а официалното название си е Константинопол..

Тримонциум и Евмолпия,са имена на един и същи град, в един контекст и произнасяно от едни хора- Филипополис и Пулпудева.. е пак същия град.. разни хора, по разно са го наричали.. И сега, в момента,- 2011- въпреки че в България названието е Пловдив, някой пишещ за града в Гърция би употребил Филибе.. това не означава че писаното е от 18 век или описва събития от 18 век !!? Така и не е било употребявано Тримонциум, или Филипопол,а Пулпудева, и ние не можем да сме сигурни по тази употреба, за кой век става дума..

До тук добре  ;) ;).  Това беше за забележката.... Боцман : Ами това не може да бъде името на Пловдив от VІ в. защото то е известно много добре - Филипопол или Тримонтиум (Трите хълма). Йордан като пише (ако пише) Pulpudeva не говори за Пловдив, но дори и да говори - все едно, това няма отношение към интерпретации от ХІІ в.

Като мисля, доказах че един и същи град, може да има в VІ в няколко имена, както ги има и в момента 2011г. (Пловдив, Филибе, Филипопол) и те се употребяват от разни хора..Сега-има надпис (нямам символи на клавиатурата, та пиша така-на съвременен български) Пловдив Македонски.. като според мене, това е с 99% вероятност, да не е местност, селище и т.н. .. а си е град Пловдив, съществуващ и до днес!

Пловдив е в Македонската държава, той е град на Филип, Филип Македонски... Когато 171 пр.н.е. Рим унищожава Македония, като държава, той дели царството на 4-и части. В 148 г пр.н.е. Македония, е разделена на две части, като това са административни области..
Това,д-р Чилингиров не го пише, за да се справи с много силното възражение- какво свързва Пловдив и Македония,???  той тръгва по пътя, да докаже, че би било възможно, да се тълкува "отиване при македонците" .. и с това по някакъв начин да е свързан и Пловдив..

Аз популяризирам, даденото от Тамарин, че писмения източник, вероятно е с грешка, и би трябвало да четем "град в първата част на Македония"...

Така че, макар и малко изкуствено  ;) ;) можем да докажем връзка някаква Пловдив-Македония, македонци, македонски..

И остава да разгледаме и пътуването.. но и там не знаем ,до къде са ни точни данните..
И съвет-абе Боцмане, що не се регистрираме и в Де-Зората.. Чилингиров, не се големее, а пише в сей форум??... и с него направо, да си дискутираме..
« Последна редакция: Февруари 09, 2014, 13:59:46 от sim4o »

debozman

  • Гост
Re:Македонците са първите християни в Европа
« Отговор #33 -: Юни 24, 2011, 16:19:45 »


 Напр. в много летописи, друго освен Цариград или Цесаря-града не е написано.. а официалното название си е Константинопол..
--- Разликите с примера който даваш и нашите дадености са огромни. За Цариград и КПол се ЗНАЕ със сигурност че са имена на един и същи град, за "Плъпъдиве Македонски" СЕ ПРЕДПОЛАГА, че е град идентичен с Пловдив. Аз дори не виждам основание той да е селище. Доказателства, че "Плъпъдиве Македонски" е Пловдив аз не намирам. Доказателствата са предположения основани на фонетична еднаквост. Доказателства с ВЪЗМОЖНИ ПРЕДПОЛОЖЕНИЯ, не са никакви доказатества, а папагалски гадания.




Сега-има надпис (нямам символи на клавиатурата, та пиша така-на съвременен български) Пловдив Македонски.. като според мене, това е с 99% вероятност, да не е местност, селище и т.н. .. а си е град Пловдив, съществуващ и до днес!
--- Е да, ама "Пловдив" НИКОГА НЕ Е БИЛ в Македония. И името Филипопол също се появява ДАЛЕЧ СЛЕД Филип Македонски. То се появява следствие на един друг Филип, а не на Филип Македонски. Има такава версия, която обясвява, защо пред римско време, града се нарича Тримонциум.

Пловдив е в Македонската държава, той е град на Филип, Филип Македонски... Когато 171 пр.н.е. Рим унищожава Македония, като държава, той дели царството на 4-и части. В 148 г пр.н.е. Македония, е разделена на две части, като това са административни области..
---  Ако ще да е разделена и на 22 части - това не касае "Плъпъдиве Македонске". И Пловдив НЕ Е бил в Македонската държава след около V в. пр.н.е. Смешни работи са това да се правят препратки през 1500 г. за териториални разпределения.


Това,д-р Чилингиров не го пише, за да се справи с много силното възражение- какво свързва Пловдив и Македония,???
--- Очевиден е компромиса който прави, а той просто няма как да не го направи, което прави цялата статия слаба откъм доказателствен материал.



Аз популяризирам, даденото от Тамарин, че писмения източник, вероятно е с грешка, и би трябвало да четем "град в първата част на Македония".
--- И това не може да стане, понеже ОДРИСКОТО ЦАРСТВО по това време НЕ Е Македония. Рим може да дели Македония както казах на 222 части, Пловдив участва като град подвластен (а доколко е подвластен също не е ясно засега) на Рим СЛЕД 45 г. от н.е. През това време вече Македония е отдавна под Римско управление. Дори по времето на Ап. Павел не е ясно доколко Одриското царство МОЖЕ  да се смята "Римска имрперия" или отделна формация, васал на Рим. И просто няма как Одриското царство да се меси със съседна Македония.



И съвет-абе Боцмане, що не се регистрираме и в Де-Зората.. Чилингиров, не се големее, а пише в сей форум??... и с него направо, да си дискутираме..
--- Чилиниров е достоен човек и не се големее, но сайта не е негов. Аз бях записан там и след едни дебати, след което протежета на Милен заявиха, че не може да се противоречи на мненията на собственика на сайта - Милен, аз се отписах. Еба ти форума, който по комсомолски образец ще ми дава насоки "как да мисля", БЕЗ да представя насрещни аргументи. Ти къде си видял тук Комара или Падналият Ангел да раздават указания как трябва да се пише и как да се мисли !?  Чилингиров не дискутира там - появява се отдреме на време - нали си е германски сайт, колкото за отмора.
Поздрави.

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8
Re:Македонците са първите християни в Европа
« Отговор #34 -: Юли 07, 2011, 15:03:18 »
 Нещо с тези компютри и сайтове се бъркам.. отговарях ти на разни места-не се публикува??! Хайде, може и някой да следи темата и тука-пиша ти тука..
1.Не разнищихме пътуването.. а по него, от Пловдив, до Александрия Троадска, най-вероятно в древността, са си били 5 дена.. От Кавала е по-близо и трябва да е било по-бързо.. а и не е упоменато за отиване в Кавала.. От Филипопол, покрай Петрич, ще да е също около 5 дена..
2.Дали реката, покрай Филипопол до Петрич е била плавателна, няма твърдо установен факт.. По логика-може би-да! Но може и да не е била.. Фактът,че в момента е пълноводна, не може да ни говори Без съмнение, как е било в Древността- Земята се е променила, по принцип нашият регион се е засушил, но няма правило.. някои пълноводни места, на времето сега са пресъхнали, а другаде няма голяма промяна, някъде пък има обратна тенденция.. Виж например Аралско море- пресъхва, и то бъро! А други реки си остават същите, или даже нарастват.. научно доказателство-нямаме-за повсеместни по-пълноводни реки, навремето..  Но пък за Марица си се знае по документи -била е плавателна!
3.Името Филип,(Philip) най вероятно се е произнасяло с Пх.. доказателство- В МОМЕНТА на някои диалекти, в белоруски, украински, руски Филип се произнася Пилип.. ето  http://www.secret-names.ru/ukr/secret-name116.html Не знам, да ОЗНАЧАВА нещо, освен древногръцкото му значение "Любител на конете".. Така че ,за Пловдив си отговорихме на въпросите-от къде и защо идва названието ..
4.Павликяните, според преданието, носят името си, по учението на Павел (ти имаш цяла тема по въпроса-четох я).. Павликяни има покрай Пловдив и в Мала Азия.. Според преданието павликянските общини са основани от Павел.
5. За Пловдив , Македония  и Пловдив-Македонски дадох 3-4 версии, в тях влиза и версията на Професор доктор Чилингиров.. признавам.. най-слабата част от доказателствата..
Та.. лично аз си оставам на версията на Професора...

debozman

  • Гост
Re:Македонците са първите християни в Европа
« Отговор #35 -: Юли 08, 2011, 19:11:22 »

1.Не разнищихме пътуването..
--- Разнищихме го и още как. И от Петричкия Филипопол и от Пловдивския и от Филипи може да се пътува с лодка до Троада. Това не а Александрия, а Троада по на север от Ефес.


 Фактът,че в момента е пълноводна, не може да ни говори Без съмнение, как е било в Древността- Земята се е променила, по принцип нашият регион се е засушил, но няма правило..
--- Тези разсъждения са погрешни, защото и Петричката река и Марица са в един географски район  и то съвсем близко една до друга. Ако едната е обект на засушаване, това очевидно важи и за другата. Сравнения с реки в Азия се неуместни.

Но пък за Марица си се знае по документи -била е плавателна!
--- Не споря, но не съм виждал документ, който да указва Марица като плавателна. Ако имаш такъв е хубаво да му дадеш линк или нещо такова.



Та.. лично аз си оставам на версията на Професора.
--- Е, аз пък не. Не ме привличат прелитания на Тракии, Мизии и Македонии според нуждите на пишещите.
Поздрави.

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8
Re:Македонците са първите християни в Европа
« Отговор #36 -: Юли 08, 2011, 21:52:58 »
Разтърсих се за река Марица.. и попаднах на едни стари коментари, по повод на публикацията на журналистката Деси Хаджиева в 2002 на едни стари сведения от публикация на Парашкева Фичева.. тука, и в статията, и в коментарите са писани интересни неща- моля те- отвори линка, прочети...
Ако някой следи темата (дали има такъв ???) ще му е интересно да види още едно мнение..
http://biblefriends.net/viewtopic.php?f=5&t=1569
В тази статия са споменати сведения от сборника от 1929 на Борис Дякович.. него го имам някъде и имам спомен за подробни сведения относно плавателността на Марица- ще ги обработя. като намеря нещата в Нет-а и ще ги пейстна допълнително..

Ето малко от материала..!


.....Колко пълноводен е бил Хеброс през I век, когато 90% от водосборния му басейн е бил покрит с гори (Magna silva) и със сигурност не е имало язовири, които да отнемат по-голямата част от водите на над 100- те му притока !?

Истината е, че през Античността Хеброс е "голям съобщителен път между Азия и Европа" (Кюмон, Франц - "Мистериите на Митра", 1999, с.44). На монета, сечена по времето на римския император Луций Вер (161-169), намерена край с. Парчевич, е изобразен кораб с мачта и платно, която разкрива града като пристанище на Хеброс. Според една легенда описана от Псевдоплутарх (III в.) по-рано наричали Хеброс Ромбос (или Ромбус). За Марица освен него пишат още "бащата на историята" и голям познавач на Тракия Херодот (484-425 г. пр. Хр.), знаменитият стратег Тукидит (460-396 г. пр. Хр.), чиято фамилия се родеела със знатни траки; един от най-големите умове на Античността Аристотел (384-322 г. пр. Хр.); великият римски поет Вергилий (70-19 г. пр. Хр.); основоположникът на историческата география Страбон (60-25 г. пр. Хр.); римският писател и енциклопедист Плиний Стари (23-79 г.); Птолемей-Клавдий (II в.), един от най-авторитетните антични географи. Под името Ебрус водната артерия на Тракия е била очертана в римската пътна карта Табула Певтингериана от IV в. Арабският учен и географ Абу Идриси я споменав през 1154 г. под името "Мариза", почти по-същото време, когато византийският писател Георги Пахимер употребява за пръв път "Марица".Марица е все още плавателна чак през втората половина на XIX в. Интересно е да се отбележи, че например един от най-видните български книжовници, Иван Богоров през 1868 г. пише, че Пловдив е пристанище на р. Марица, от което търговците изпращали със салове до Енос, на беломорския бряг жито, ориз и чамови дъски, които се секли в Доспат-планина (в Родопите) и се обработвали в с. Батак. Пристанището се намирало на днешния остров Адата. Преди доста години, след поредното наводнение оттичащите се води, разкрили останки от пристанищни пилони, скелета и големи корабни котви. (Дойчинов, Дойчин - "Пловдив от А до Я", 2001)

Ако хипотетично допуснем, че би могло да се "отплува" (Деян. 20 : 6) от град, който нито е на морски бряг, нито е на голяма плавателна река като Филипо (полис), то разстоянието до Троя (Троада) е около 200 км. Според мен това е много малко разстояние, за да бъде изминато за цели 5 дни (Деян. 20 : 6). Средната скорост в такъв случай би била не повече от около 1,5- 1,6 км/ч (около 0,8 възела) - нереално ниска скорост, дори и за тогавашното мореходство. Също така не са отбелязани спирания и забавяния на някой от неизбежните големи острови - Тасос, Самотраки и Имрос, които няма как да бъдат пропуснати ако се плава от Кренидес(?!) към Троя, на малоазийския бряг. Спиранията в по-нататъшния път са много подробно отбелязани - в гр. Митилин (на остров Лесбос) (Деян. 20 : 14), на островите Самос и Хиос (Деян. 20 : 15), на о.Кос и о.Родос (Деян. 21 : 1), на о.Кипър (Деян. 21 : 3). Дали това не е сторено просто, защото са се придвижили от Филипи/ Филипо (полис) по р.Еврос и покрай Галиполския п-в до Троада (Троя) и в такъв случай Тасос, Самотраки и Имрос просто не съвпадат с маршрута ?

За да изминат разстоянието за 5 дни би трябвало то да е много по-голямо, отколкото е от Филипи(Кренидес) до Троада(Троя) - само 200 км. Общата дължина днес на р.Марица е 524,6 км, а от Пловдив до устието около 410 км(?). Трябва да имаме предвид, че реките с течение на времето променят своите корита (тук става въпрос за близо 2000 години!) и има случаи, когато отместванията са с няколко стотин метра и дори повече. Античният Хеброс е бил много по-близо до Небет тепе (акропола), отколкото го виждаме днес. Всички сгради на север от Трихълмието (Небет - Джамбаз - Таксим тепе) са построени върху наноси и това е още едно потвърждение на античните сведения. Коритото на Хеброс е минавало много близо да Небет тепе - било е по- на юг. Вероятно пристанището е било съвсем под укрепения акропол (хисарлък) на древния Пловдив. За това ни подсказват изсечените в северните склонове на Небет тепе стъпала, в които вероятно се е поставяла дървена стълба за най-пряка връзка на цитаделата с пристана. Приемайки, че Хеброс е бил със 100 м по- на юг (приблизителното разстояние по права линия от сегашното корито до Небет тепе), то ако това отклонение, запазвайки се средно за цялата дължина на водния път, би намалило дължината му с около 41 км (защото от Филипи/ Филипо (полис) до Егейско море са около 410 км и посоката на отклонение е също юг - югоизток) или 410 - 41 = 369 км. От устието на Марица до Троада (Троя) има около 100 км, така общото разстояние става около 470км. Преодоляването му (с плавателно средство) наистина би отнело 5-6 дни и то с напълно приемлива средна скорост от 3,5- 3,6 км/ч ( около 1,92 възела).
« Последна редакция: Юли 08, 2011, 21:56:24 от sim4o »

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8
Re:Македонците са първите християни в Европа
« Отговор #37 -: Юли 08, 2011, 22:42:33 »
Ето ги имената по дуридановските уйдурми   Pulpu-deva (Iord.), Old-Bulg. Plpdib (XII c. AD), [/b] Plodiv (XI c. AD)

Не виждам, как с по-горното се доказват Дуриданови, или нечии други уйдйрми..

1.Pulpu-deva от Йордан. Ами това не може да бъде името на Пловдив от VІ в. защото то е известно много добре - Филипопол или Тримонтиум (Трите хълма). Йордан като пише (ако пише) Pulpudeva не говори за Пловдив.

Катко се ПОМЪЧИХ да обясня, един град, може ЕДНОВРЕМЕННО, да има няколко имена.. напр. знам поне 10 града, ЕДНОВРЕМЕННО с немски и със славянски имена.. и това става В МОМЕНТА..  Ами Буден и Будьовице.. употребяват се ЕДНОВРЕМЕННО..

В момента ПЛОВДИВ има, едновременно ТРИ названия Филипополис, Пловдив, Филибе.. не можем да кажем, ако видим в документ написано Филибе, че ще да е от преди 1878 година, защото документа може да е официален турски и да е написан в 2011 година!

2. Old-Bulg. Plpdib (XII c. AD), - на страбългарски през ХІІ в. Plpdib. Такова нещо няма както виждаш, защото това "Плъпъдиве", което дадох по-долу съм го свалил точно от първата публикация на Kaužniački по този текст. Очевидно е желанието изписа "Плъпъдиве",  чрез представеното Plpdib да се уеднакви с името Пловдив.


Е, хайде обясни ми сега " с дуридановските предихания", какво общо има текст...

Друидановските придихания  ;) ми бяха необходими, да изложа версията от къде би могло да дойде названието Пловдив.. Като основното ще го потретя Philip в някакви говори се произнася с ПХ.. Доказателство дадох-
 В МОМЕНТА -2011 в Украински, има вариант Пилип-на името Филип..
http://www.secret-names.ru/ukr/secret-name116.html  
ТОВА е произношението.. понеже, ще бъда, сигурно питан, дали хората задали формата "ПхьЛ" на това име Филип в 1 век, не са украинци, ще отговоря че не знам-може и украинци да са били??!?

Твърденията, че "Пловдив" или Плпь-дево.. означавал нещо ги приемам.. означава, както се смята "град на Филип" (Филип е произнесено не на гръцки!близко до днешното украинско произношение-с П!)
Филип, пък, означава, както го пише навсякъде "обичащ конете"..

Дали има и други, тайнствени значения, на латински или друг език, както се твърди не знам, но ми е интересно да науча..
« Последна редакция: Юли 08, 2011, 23:03:28 от sim4o »

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8
Re:Македонците са първите християни в Европа
« Отговор #38 -: Юли 08, 2011, 22:50:47 »
и да публикувам малко,че не всеки ще отвори линка...

..."Ако се върнем назад в историята на Пловдив (дори само до преди 60-70 години ), не е никаква изненада, че в античния Филипи ( или Филипо (полис) е имало голяма еврейска общност. Защото евреите в българските земи традиционно са били съсредоточени главно в Пловдив и Солун, като най- стари и най-големи градски центрове на Балканите. Св. ап. Павел, като юдей, е посещавал градове, в които е съсредоточено юдейско население и наличието на такова е условие, без което не може (condicio sine qua non) при определяне на градовете, посетени по време на неговите пътувания (особено за първите 3). Да не забравяме, че в първите векове на ранното християнство се говори за "юдео-християнство" и неговото разпространение следва картата на диаспората.

А, че такова еврейско население е имало в античния Филипо (полис) категорично се доказа чрез откриването на уникална синагога на територията на Стария град! Доказано е, че тя е била първата и единствена синагога в българските земи! Докато синагога във Филипи /дн.Кренидес/ няма, и няма как да има!

Евреите от Филипо/ Филипи са били и по-заможни от останалите в Солун, Атина и Коринт, посетени от св. Павел.
 
"Аз твърде много се зарадвах в Господа, задето вече отново почнахте да се грижите за мене; вие и по- преди се грижехте за мене, ала нямахте сгодно време" ( Послание на св. ап. Павла до Филипяни 4 : 10).
" А знаете и вие Филипяни, че в началото на благовестието, когато излязох из Македония, нямаше нито един храм, който да ми даде, или от който да приема нещо, освен от вас еднички" (Фил. 4 : 15)
 "защото и в Солун, и веднъж, и дваж ми пращахте за нуждите ми." (Фил. 4 : 16), а също и:
"приех пратения от вас по Епафродита дар, който е мирис благоуханен, жертва приятна, благоугодна Богу" (Фил. 4 : 18).

Пращането на дарове предполага по-голямата състоятелност, заможност на евреите от Филипи, т.е. Филипо (полис). След тези цитати можем да приемем, че посланието на св. ап. Павел не е към Филипи/ Кренидес (близо до Солун), а към тракийския Филипи или Филипо (полис) и Филипяните са гражданите на древния Град на Филип, т.е. на Пловдив!..."


Тези сведения, кореспондират ИМЕННО с публикацията на Боцман, от новия му сайт!
« Последна редакция: Юли 08, 2011, 22:58:12 от sim4o »

debozman

  • Гост
Re:Македонците са първите християни в Европа
« Отговор #39 -: Юли 09, 2011, 03:48:57 »
Истината е, че през Античността Хеброс е "голям съобщителен път между Азия и Европа" (Кюмон, Франц - "Мистериите на Митра", 1999, с.44).
--- Тови Франц Кюмон сигурно си представя р. Марица като висящ мост над Босфора - голям цирк. Можеше да напише също че е голям съобщителен път между Шанхай и Лондон, колко му е.
 

На монета, сечена по времето на римския император Луций Вер (161-169), намерена край с. Парчевич, е изобразен кораб с мачта и платно, която разкрива града като пристанище на Хеброс.
--- И по какво се позна, че това е пловдивска монета - по прическата на капитана ли !?

 Под името Ебрус водната артерия на Тракия е била очертана в римската пътна карта Табула Певтингериана от IV в.
--- Това са подвеждащи глупости, че като е "очертана в пътна карта" значи е моден път. Вярно е, че р. Марица е нарисувана в пътната карта, НО НЕ като път. На тази карта РЕЧНИ ПЪТИЩА НЯМА. Освен това р. Марица е изписана като Ебро. .

 Арабският учен и географ Абу Идриси я споменав през 1154 г. под името "Мариза", почти по-същото време, когато византийският писател Георги Пахимер употребява за пръв път "Марица".Марица е все още плавателна чак през втората половина на XIX в.
--- Е и !? Като е плавателна, сигурно с плавателността си може да качи Пловдив в лодка и са го премести от Тракия в Македония ли ?.

Спиранията в по-нататъшния път са много подробно отбелязани - в гр. Митилин (на остров Лесбос) (Деян. 20 : 14), на островите Самос и Хиос (Деян. 20 : 15), на о.Кос и о.Родос (Деян. 21 : 1), на о.Кипър (Деян. 21 : 3).
--- Нито едно от тези съобщения в "Деяния . . ."  не е  свързано с прехода от Филипи до Троада. То бива безхаберия, ама . . .не съм длъжен да ги коментирам, нали !?Абе Симеоне, как може да си губиш времето, че и моето да ти отговарям от уважение, като разпространяваш папагалщини от чуло-недочуло !?!
Поздрави.


« Последна редакция: Юли 09, 2011, 03:55:06 от B. Georgiev - bozman »

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8
Re:Македонците са първите християни в Европа
« Отговор #40 -: Юли 09, 2011, 07:41:12 »
Пак повтарям, че данните за плавателността на Марица ЩЕ ГИ ДАМ.. съвсем коректно.. А писанията на Парашкева Фичева, излезе, че са първи и са преди тези на Професор Доктор Чилингиров..!?!

debozman

  • Гост
Re:Македонците са първите християни в Европа
« Отговор #41 -: Юли 09, 2011, 14:17:21 »
Пак повтарям, че данните за плавателността на Марица ЩЕ ГИ ДАМ.. съвсем коректно.. А писанията на Парашкева Фичева, излезе, че са първи и са преди тези на Професор Доктор Чилингиров..!?!

--- Никой не поставя под съмнение плавателността на Марица или Петричка река - не си прави труд. В контра тезата "Ап.Павел" дори приех за удобство и плавателност на потока който е минавал на север от Филипи и се е вливал в Струма. И трите водни артерии са приети за ПЛАВАТЕЛНИ, въпреки че от третата е останало само коритото. Това обаче не прави тезата, че Павел е бил в Пловдив по-достоверна. Основанията в контра-тезата са съвсем други.
Поздрави.

Неактивен sim4o

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 1051
  • Респект: 8
Re:Македонците са първите християни в Европа
« Отговор #42 -: Юли 13, 2011, 18:37:32 »
--- Никой не поставя под съмнение плавателността на Марица - не си прави труд.
Наистина,реших да не търся допълнителни сведения за плавателността на Марица.. защото, според вече дадените... Преди доста години.... разкрили останки от пристанищни пилони, скелета и големи корабни котви. (Дойчинов, Дойчин - "Пловдив от А до Я", 2001) плавателността на Марица е доста достоверна!!
...Петричка река....В контра тезата "Ап.Павел" дори приех за удобство и плавателност на потока който е минавал на север от Филипи и се е вливал в Струма Приел си-ОК- но има ли ТАКОВА археологическо доказателство, както за Марица?

Сега-пътуването...
Ето моето сведение.. За да изминат разстоянието за 5 дни би трябвало то да е много по-голямо, отколкото е от Филипи(Кренидес) до Троада(Троя) - само 200 км. .. и още.. Приемайки... до Егейско море около 369 км. От устието на Марица до Троада (Троя) има около 100 км, така общото разстояние става около 470км. Преодоляването му (с плавателно средство) наистина би отнело 5-6 дни и то с напълно приемлива средна скорост от 3,5- 3,6 км/ч ( около 1,92 възела).

С това още веднъж, се показва сериозно съмнение за градчето, до днешна Кавала.. Хубаво ще е, ако има и разсъждения от този тип , за града до Петрич..

А ето и другите сведения, в полза на Пловдив... от статията на Парашкева Фичева, като местоположение на павликянско средище- до Пловдив,а не до Кавала.. в течение на векове, синагогата и връзката с юдео-християнството на Павел (виж по-подробно статията на Б. Борисов Георгиев).. та тези сведения тепърва трябва да се разглеждат.. Те, сведенията, внасят още по-голямо съмнение, за Филипи- до Кавала.. най-малкото по линия на Синагогата..! В Пловдив има Синагога и сега (2011 г!) в Кавала- няма..!
Успяхме да изясним, че най вероятно названието Пловдив е от името Philip.. произнесено по определен начин.. Уточнявайки това.. нито аз, нито Дуриданов,нито Тамарин или Живка Велкова, пишейки за името Пловдив  и връзката му с името Филип, сме имали идея, да преместим Пловдив в Македония...

И споменавайки Македонската държава и Пловдив да кажем първом, че те са свързани.. градът е бил част от държавата на македонците.. разбира се, би било добре, да се спомене, че и Тир, Александрия и Персеполис са били градове в някаква Македонска държава..

Признавам, че частта за свързване на Пловдив и Македония не е така доказана, както са другите части от статиите на Чилингиров и на Парашкева Фичева.. Но пък имя НЯКОЛКО обяснения, и връзки, дадеди и от Чилингиров и от Тамарин, хвърлящи светлина по въпроса..+ писмен източник!
« Последна редакция: Юли 13, 2011, 19:15:43 от sim4o »

debozman

  • Гост
Re:Македонците са първите християни в Европа
« Отговор #43 -: Юли 15, 2011, 08:47:24 »
Цитат
...Петричка река....В контра тезата "Ап.Павел" дори приех за удобство и плавателност на потока който е минавал на север от Филипи и се е вливал в Струма Приел си-ОК- но има ли ТАКОВА археологическо доказателство, както за Марица?
--- Не знам. С „Гугли-мапа” чак такива неща не се виждат.

Цитат
Сега-пътуването...
Ето моето сведение.. За да изминат разстоянието за 5 дни би трябвало то да е много по-голямо, отколкото е от Филипи(Кренидес) до Троада(Троя) - само 200 км. .. и още.. Приемайки... до Егейско море около 369 км. От устието на Марица до Троада (Троя) има около 100 км, така общото разстояние става около 470км. Преодоляването му (с плавателно средство) наистина би отнело 5-6 дни и то с напълно приемлива средна скорост от 3,5- 3,6 км/ч ( около 1,92 възела).
--- Тази сметка не става. Първо скоростта е 3.6 км/ч. е ДЕНОНОЩНА СКОРОСТ. При река Симеоне, не може да се плава нощем, защото течението още на първия завой те забие в брега. По 5,6 часа да е било тъмното, пак йм се натрупват непостижимите  6-7 км/ч. Ако е тъмно и хабер няма да имат как плуват с руля или обратно нито къде са. Трябва лодкаря да си е отписал лодката, че да предприеме такова пътуване, или пишещият да няма и представа за плаване с лодна през река в тъмнината, а май точно това се получава.

Цитат
С това още веднъж, се показва сериозно съмнение за градчето, до днешна Кавала.
--- И за Филипи важи плаването, защото когато отплават от Филипи, те не пътуват за Кавала приятелю, Кавала е на висок бряг, те пътуват в посока запад-югозапад, към Струма и се вливат в нея някъде над  Амфиполис. Това са около 40-50 км. Има още около 5-6 км до морето. И от там до Трояда са около 350 км. като курса йм е  доста благоприятен в зоната на западно- северните  ветрове в тази част на Егея. Ако си махмен националистическите очила – пътуванията са фифти-фифти възможни  и трите.

Цитат
А ето и другите сведения, в полза на Пловдив... от статията на Парашкева Фичева, като местоположение на павликянско средище- до Пловдив,а не до Кавала.. в течение на векове, синагогата и връзката с юдео-християнството на Павел

--- Нали ти съобщих, че за никаква синагога не става въпрос в „Деяния. . .”. Дори става още по-лошо с тази синагога, ама откъде акъл да се проумее. АКО е имало синагога в Пловдив, то Савел би отишъл в синагогата, както при всички предишни пристигания н градовете, НО той отива край "реката край града", където "очаквал да намери юдеи", което е още едно доказателство, че това не е Пловдив.  

Цитат
Дуриданов,нито Тамарин или Живка Велкова, пишейки за името Пловдив и връзката му с името Филип, сме имали идея, да преместим Пловдив в Македония.
--- Дали ще местите Пловдим в Македония или Македония към Пловдив без да искате – все тая, вие ГО местите.  Пловдив НИКОГА не е бил в Македония през този период. Дори напротив след като е в Одриската държава и след като Одриската държава се присъединява към Римската не насилствено, а по някакъв друг начин (не ми е известно какъв), то тя не става Македония или част от Македония,  а става Тракия, като НОВА ПРОВИНЦИЯ. А Македония дали я делят на две или на 22, това не засяга провинция Тракия.

Цитат
И споменавайки Македонската държава и Пловдив да кажем първом, че те са свързани.. градът е бил част от държавата на македонците.. разбира се, би било добре, да се спомене, че и Тир, Александрия и Персеполис са били градове в някаква Македонска държава.
--- Ние говорим за определен период – около 40 – 50 г. от новата ера, т.е. малко преди Савел да замине за Йерусалим, и от там за Рим, където след престой от 3 г. го ликвидират. Ето през това време Пловдив не е в Македония, а какво е било преди и след това, не касае разглеждания въпрос.

Цитат
Признавам, че частта за свързване на Пловдив и Македония не е така доказана, както са другите части от статиите на Чилингиров и на Парашкева Фичева.. Но пък имя НЯКОЛКО обяснения, и връзки, дадеди и от Чилингиров и от Тамарин, хвърлящи светлина по въпроса..+ писмен източник!
--- Ами писменият източник си е писмен източник. Никой не е казал, че Павел някога не е бил в Пловдив, след като „Деяния . . „ не е единственият източник. В този източник обаче липсва указания за време. Той е „въобще бил там”, да не говорим, че е писан информативно някога, някакси, докато в „Деянията . .. „ много точно и последователно са описани и векторните пътувания на Савел, и времената. По тези дадености просто няма как това съобщение да се свърже с Пловдив. Всички там, където сте писали по въпроса, и прилагате „писменият източник”, че Ап. Павел е бил в Пловдив, дупето ли ви сърбеше да го допълвате с източници, които напълно отхвърлят ходене на Павел в Пловдив през ІІ в. И сведението (писменият източник) с напъни да стане по-пълно, загубва и своята самостоятелна даденост ? Можеше да се каже това което е истина и то историческа истина:
 Да, бил е Павел във Филипи по сведенията от „Деяния. . .” (или във Петричкия). Да, не е ходил по това време в Пловдив, НО никъде в „Деяния . . „ не е казано, че това е ПЪРВОТО МУ ХОДЕНЕ В МАКЕДОНИЯ или Европа. И имаме писмен източник на старобългарски, който говори, че Савел е бил в Пловдив. Къде пише в „Деяния . . .”, че не е бил преди това, неизвестно кога,  в Пловдив? Като го вика Македонеца в Македония, къде е казано, че преди това не е бил в Тракия ? Ами има там едно изречение, цитирам по памет „и мина пак през онези земи”. Това е след като „Духа не го пуска” за Витиня – на север. Ето с „онези варварски земи” е упомената Тракия и имаме и източник налице. Ама трябва четене на Библията, а не дочуто от този и онзи какво е казал по нея.
Поздрави.
« Последна редакция: Юли 15, 2011, 19:04:12 от B. Georgiev - bozman »

Неактивен Pomak

  • Академик
  • *****
  • Публикации: 329
  • Респект: 25
Re:Македонците са първите християни в Европа
« Отговор #44 -: Юли 15, 2011, 16:52:04 »

 Ние говорим за определен период – около 140 – 150 г. от новата ера, т.е. малко преди Савел да замине за Йерусалим, и от там за Рим, където след престой от 3 г. го ликвидират. Ето през това време Пловдив не е в Македония, а какво е било преди и след това, не касае разглеждания въпрос.




Спирам се конкретно върху това пасажче от постинга ти, защото то много красноречиво показва, че си небрежен в аргументировката на тезите си и че понякога си избираш да защитаваш някаква теза ей-тъй на, само да има за какво да се заяждаш. Тази значи разговорът е за "определен период - около 140-150 г от новата ера, т.е. малко преди Савел да замине за Йерусалим...". Чудничко! А ето ти А и Б от биографията на апостол Павел, когото ти обаче си наричаш Савел кой знае защо - Paul the Apostle, also called the Apostle Paul, Saul of Tarsus, and Saint Paul (c. AD 5 – c. AD 67),[!!!
Помака

БГ История

Re:Македонците са първите християни в Европа
« Отговор #44 -: Юли 15, 2011, 16:52:04 »